بهینه‌سازی مصرف انرژی با استفاده از اینترنت اشیاء

دبیر اجرایی همایش اینترنت اشیاء گفت: استفاده از حسگرهای متفاوت در کارخانه‌ها، منازل مسکونی و سطح شهر می‌تواند مصرف انرژی را بهینه‌سازی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین ماهوشی امروز -چهارشنبه  ۲۱ فرودین ماه- در نشست خبری سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها، اظهار کرد: هر موجودی در دنیا مثل انسان، حیوان و حتی اشیاء قابلیت ارسال اطلاعات را دارند و استفاده از فناوری اینترنت اشیاء (IOT)، می‌تواند در همه محیط‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به شروع فعالیت‌های دانشگاه اصفهان در رابطه با اینترنت اشیاء از سال ۹۳، افزود: کمیته این تکنولوژی در سال ۹۵ تشکیل و نخستین کنفرانس اینترنت اشیاء سال ۹۶ در دانشگاه اصفهان برگزار شد. همچنین دومین همایش اینترنت اشیاء در سال ۹۷ به همت دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد که در معرفی شهر هوشمند اهمیت بسیاری داشت.

دبیر اجرایی همایش اینترنت اشیاء از همکاری دانشگاه اصفهان و دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد و گفت: بعد از برگزاری همایش اینترنت اشیاء در مشهد، تصمیم گرفتیم تا با دانشگاه فردوسی تعامل و همکاری داشته باشیم و قرار شد این همایش هر ساله به صورت متناوب در اصفهان و مشهد برگزار شود که با این حساب سال آینده مشهد میزبان این رویداد خواهد بود.

ماهوشی با بیان اینکه استفاده از اینترنت اشیاء می‌تواند در صرفه‌جویی انرژی تأثیر زیادی داشته باشد، تصریح کرد: استفاده از حسگرهای متفاوت در کارخانه‌ها، منازل مسکونی و سطح شهر می‌تواند مصرف انرژی را بهینه‌سازی کند.

کد خبر 372623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.