لباس پلیس اصفهان به دوربین تجهیز شد/ وقوع ۸۳۰۰ تصادف در نوروز امسال

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تجهیز لباس نیروهای انتظامی استان اصفهان به دوربین گفت: این دوربین از محیط ماموریت یا محل وقوع جرم فیلم‌برداری می‌کند و هدف آن رعایت حقوق شهروندی و استاندارد سازی رفتار ماموران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی معصوم‌بیگی صبح امروز ( چهارشنبه) در اولین نشست خبری سال ۹۸ در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین (ع) اظهار کرد: اقدام وقیحانه و نابخردانه آمریکا در خصوص تروریستی خواندن سپاه پاسداران را به شدت محکوم می‌کنیم، سپاه پاسداران در خط مقدم ایثار، فداکاری و شهادت قرار دارد و امنیت دیروز و امروز ما مرهون جان‌فشانی شهدا و ایثارگران است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا خود بزرگترین تروریست دنیا است، افزود: دلایل این امر هم روشن است چرا که جنگ هشت ساله علیه ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری و ایجاد داعش در سوریه و حمایت از کشتار یمن همگی توسط آمریکا انجام شده و هرجا که موضوعی هست آمریکا خود سردمدار تروریست و کشتار است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به رونمایی از سه سامانه در نیروی انتظامی استان اصفهان از ابتدای سال جاری تصریح کرد: پلیس همراه از جمله این سامانه‌هاست که این سامانه این ظرفیت را برای افسران پلیس راهنمایی رانندگی و پلیس راه فراهم می‌کند که به صورت آنلاین شرایط یک خودرو را در اختیار ماموران قرار دهند.

سردار معصوم‌بیگی در تشریح عملکرد این سامانه اظهار کرد: اگر پلاک خودرویی سرچ شود، وضعیت خودرو اعم از بیمه‌نامه، معاینه فنی، دستور توقیف، میزان جریمه و نمره منفی راننده و در کل همه شرایط یک خودرو را مشخص می‌کند که هدف ایجاد این سامانه اشراف کامل در حوزه مدیریت تصادفات بوده است.

وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: در گذشته برای بررسی شرایط یک خودرو باید خودرو را متوقف می‌کردند تا تمام مدارک آن را چک کنند که این امرخود امکان متوقف کردن خودروهای هدف را از مأموران انتظامی سلب می‌کرد و وقت رانندگان قانون‌مند تلف می‌شد، اما با این سامانه به طور مستقیم اهداف اصلی برای اطلاع از شرایط یک خودرو دنبال می‌شود و از آزمون و خطا در این حوزه جلوگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در این سامانه برگه‌های جریمه به صورت آنلاین صادر و به اطلاع رانندگان می‌رسد، افزود: دیگر سامانه طراحی شده، سامانه مدیریت گشتی‌ها است، این سامانه به پلیس این امکان را می‌دهد که به طور آنلاین از حضور خودروهای گشتی در مکان‌های مختلف استان اطلاع یابند که این سامانه امکان نظارت بیشتر به صورت لحظه‌ای را به فرماندهان انتظامی می‌دهد همچنین در صورت درخواست امدادخواهی سرعت فرستادن گشتی‌ها به محل حادثه برای کمک به امدادخواهان افزایش خواهد یافت.

استانداردسازی رفتار مأمورین با نصب دوربین بر البسه پلیس

سردار معصوم‌بیگی در تشریح سامانه سوم رونمایی شده در سال جدید گفت: این سامانه دوربین البسه آنلاین است که حدود ۱۰ ماه پیش به صورت آفلاین رونمایی شد، شیوه عملکرد در این سامانه با نصب دوربین بر لباس ماموران انتظامی انجام می‌شود که این دوربین از محیط ماموریت یا وقوع جرم فیلم‌برداری می‌کند و هدف آن رعایت حقوق شهروندی و استانداردسازی رفتار ماموران است، همچنین در مواقع تعرض به ماموران از تمام مستندات ضبط شده استفاده می‌شود.

وی در خصوص عملکرد پلیس در سال ۹۷ اظهار کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا چهار هزار پرونده در سال ۹۷ تشکیل شد و نزدیک به ۹۰۰ وسیله نقلیه حامل کالاهای قاچاق توقیف و برخورد شد که ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان بوده است.

کشف ۱۳۸ باند سرقت در استان

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص شناسایی انبارهای نگهداری کالا گفت: حدود ۷۳۰ انبار در سال ۹۷ شناسنامه‌دار شد که این امر به منظور جلوگیری از احتکار و انبار کالاهای قاچاق بوده، همچنین بالغ بر ۴۰۰ تن کالای مکشوفه قاچاق هم منهدم شده است.

سردارمعصوم‌بیگی در خصوص مبارزه با سرقت تصریح کرد: با ۱۳۸ باند سرقت در سال ۹۷ برخورد شد که بیشترین سرقت در حوزه‌های سرقت منزل با ۲۸ درصد، سرقت داخل خودرو با ۱۷ درصد و سرقت از اماکن با ۱۴ درصد در رتبه سوم سرقت قرار گرفت.

وی افزود: اموال مکشوفه از باندهای سرقت بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان بوده است که این اموال به مردم برگردانده شد همچنین در حوزه مبارزه با جعل و کلاهبرداری با ۵۱ باند جعل و کلاهبرداری برخورد شد که این رقم نسبت به سال قبل، ۲۱ درصد افزایش داشته و درصد افزایش کشف پرونده‌های کلاهبرداری ۵۶ درصد همچنین کشف پرونده‌های کلاهبرداری هم با ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل روبه‌رو بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص آمارهای حوزه راهنمایی و رانندگی، تصریح کرد: در این حوزه یک هزارو ۷۷ نفر در سال ۹۷ در استان جان خود را از دست دادند و ۱۸ هزارنفر هم مجروح و مصدوم این تصادفات شدند، بیش از ۳۹ هزار فقره تصادف در سال ۹۷ در سطح استان رخ داد که سهم تصادفات فوتی در درون شهر ۴۷ درصد مربوط به موتورسیکلت‌ها، ۳۳ درصد عابر پیاده و ۲۰ درصد هم سایر بوده است.

بی توجهی به جلو بیشترین عامل تصادفات در اصفهان

سردار معصوم‌بیگی پرتصادف‌ترین ساعات تصادفات برون شهری را ساعت ۱۶ تا ۱۹ دانست و افزود: پرحادثه ترین روز در روزهای هفته روز پنجشنبه بوده که نزدیک به ۲۰ درصد تصادفات درون‌شهری در این روز اتفاق افتاده است، همچنین ۱۳ درصد تصادفات در ساعات ۱۰ الی ۱۲ ظهر بوده که علت تصادفات با ۳۶ درصد عدم توجه به جلو بوده است.

وی در خصوص کشفیات حوزه مبارزه با موادمخدر گفت: ۳۴ هزار و  ۴۸۸ کیلو موادمخدر در سال ۹۷ کشف شد که عمده‌ترین نوع آن تریاک با ۷۵ درصد و ۲۵ درصد مابقی کشفیات مربوط به دیگر انواع موادمخدر بوده است؛ این میزان نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته و در پی این کشفیات ۲۵ هزار نفر اعم از قاچاقچی، توزیع‌کننده، فروشنده و معتادین متجاهر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص آمارهای پلیس فتا اظهار کرد: در حوزه فضای مجازی بیشترین آمار به لحاظ فراوانی مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است که با افزایش بسیاری روبه‌رو بوده و رتبه دوم جرایم در این حوزه به جرایم اخلاقی و رتبه سوم را هتک حیثیت و نشر اکاذیت داشته است.

افزایش ۱۸ درصدی رضایت مردم از پلیس استان اصفهان

سردارمعصوم‌بیگی با بیان اینکه دوهزارو ۷۰۰ بار امدادخواهی توسط مردم از پلیس انجام شده است، افزود: این میزان امدادخواهی از طریق شماره ۱۱۰ اتفاق افتاده که به طور میانگین ماهانه ۲۲۵ هزار و در هرساعت ۳۱۳ مورد امدادخواهی از پلیس ۱۱۰ توسط مردم انجام شده است.

وی درخصوص ارزیابی مردم از عملکرد پلیس گفت: ناجای تهران براساس نظرسنجی‌ها در عملکرد پلیس اصفهان اعلام کرد که ۱۸ درصد تقدیر و تشکر مردم از پلیس استان نسبت به سال ۹۶ افزایش داشته است همچنین ۱۳ درصد از حجم شکایات مردمی پلیس نسبت به سال قبل کمتر شده که این خود نشانگر جهت‌گیری‌های انتظامی استان به سمت رضایت بیشتر مردم از پلیس بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه مأموریت طرح نوروزی، مدیریت جرایم و تصادفات است، افزود: توفیقات خوبی در این طرح به دست آمد که نتیجه همکاری همه دستگاه‌های مربوطه در ایام نوروز بوده  و ما حصل آن کاهش ۳۲ درصدی جانباختگان ناشی از تصادف در نوروز ۹۸ بوده همچنین این طرح با کاهش چهار درصدی مجروحین روبه‌رو بوده است.

کاهش ۷۱ درصدی قتل در استان

سردار معصوم‌بیگی با بیان اینکه هشت هزارو ۳۰۰ تصادف در نوروز امسال در سطح استان رخ داد، تصریح کرد: علی‌رغم کاهش ۳۲ درصدی جانباختگان ناشی از تصادف ۵۰ نفر جان خود را در نوروز امسال از دست دادند که این آمارها جای بهبودی بیشتری دارد.

وی با اشاره به بکارگیری ۱۵ هزار پلیس در طرح نوروزی سال ۹۸ افزود: علاوه بر پاسگاه‌ها و کلانتری‌های ثابت موجود ۲۱۲ پایگاه پلیس ایجاد شد و دو هزارو ۶۰۰ گشت برای تأمین امنیت نوروز امسال به کارگیری شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ۴۱ درصد کاهش جرایم مهم در استان صورت گرفته افزود: جرایم قتل با ۷۱ درصد، سرقت به عنف و زورگیری ۲۴ درصد، نزاع و درگیری با ۳۴ درصد، سرقت‌های مسلحانه ۱۰۰ درصد و مجموع سرقت‌های مهم ۲۷ درصد کاهش داشته‌اند اما متأسفانه در سرقت‌های خرد مانند سرقت قطعات خودرو و اماکن با افزایش روبه‌رو بوده‌ایم.

طرح محور ایمن باعث کاهش تصادفات شد

سردار معصوم‌بیگی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ آزادراه امیرکبیر خسارت بارترین تصادفات را به خود اختصاص داد، اظهار کرد: برای حل این مشکل طرح محور ایمن ایجاد شد که در این طرح، ۱۲ ایستگاه امنیت و سلامت در آزادراه امیرکبیر برای توقف و استراحت مردم ایجاد شد که نتیجه آن کاهش ۴۰۰ درصدی جانباختگان ناشی از تصادف در محور آزادراه امیرکبیر بود.

وی در خصوص کمک نیروی انتظامی استان اصفهان به سیل‌زدگان تصریح کرد: ۳۰۰ نفر نیرو برای ایجاد امنیت و کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده پلدختر اعزام شد که خوشبختانه در این مناطق از نظر ایجاد نظم و امنیت مشکل خاصی وجود ندارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص اولویت‌های کاری سال ۹۸ پلیس گفت: ارتقاء معرفت دینی، انقلابی و جهادی همراه با تعالی رفتار، ارتقاء آمادگی رزم و توان عملیاتی، مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر، تمرکز بر پیشگیری از جرم و مقابله با سارقین و باندهای سرقت، کاهش تصادفات با هدف کنترل و کاهش جانباختگان ناشی از تصادف، تمرکز برمفاسد اخلاقی به ویژه جرایم سازمان یافته، تمرکز برفناوری و سامانه‌های نوین و سرعت‌بخشی به سمت پلیس هوشمند، همچنین توسعه و ارتقاء آموزش با رویکرد مهارت‌افزایی؛ از اولویت‌های کاری پلیس اصفهان در سال جدید خواهد بود.

کد خبر 372610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.