تنها یک مرکز بومگردی در شهرضا فعال است

شهرضا – رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا گفت: امسال حدود ۵۰۰ گردشگر خارجی از اماکن تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

ثریا صنایعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در شهرستان شهرضا اظهار کرد: بررسی آمار اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تنها مرکز بومگردی دارای مجوز شهرستان نشان می‌دهد که در نوروز امسال حدود ۵۰۰ گردشگر خارجی از اماکن تاریخی شهرضا بازدید کرده‌اند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا تصریح کرد: این گردشگران از کشورهای آلمان، انگلستان، آمریکا، استرالیا، لهستان، سنگاپور و کشورهای همسایه ایران بوده‌اند.

صنایعی با بیان اینکه از ۳۰۰ اثر ارزشمند تاریخی شناخته شده در شهرضا ۵۰ اثر ثبت ملی شده است خاطرنشان کرد: بیشترین شمار گردشگران از امامزاده شاهرضا و پس از آن از اماکن تاریخی شهرستان نظیر برج‌های کبوتر، قلعه امین آباد، بازار تاریخی، قلعه دهک و مسجد جامع دیدن کردند.

وی با تأکید بر اهمیت مراکز بومگردی در توسعه گردشگری یادآور شد: اکنون تنها یک مرکز بومگردی دارای پروانه بهره‌برداری در این شهرستان وجود دارد در حالی که برای حدود ۱۲ مرکز نیز تقاضا داده شده و متقاضیان یا پیگیر مراحل اداری آن هستند یا فعلا از ادامه پیگیری منصرف شده‌اند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرضا تصریح کرد: با افزودن شرایطی مانند الزام به داشتن مدرک کارشناسی یا تسلط به زبان انگلیسی برای تأسیس مراکز بومگردی، افراد توانمندتر در این حوزه فعالیت خواهند کرد در این صورت خدمات بهتری به گردشگران ارائه می‌شود که قطعا در افزایش شمار آنان مؤثر است.

کد خبر 372600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.