رقیب نتانیاهو برای ایران خطرناک‌تر بود

یک کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: وعده غیر قانونی الحاق شهرک های یهودی نشین کرانه باختری رود اردن به اسرائیل توانست بنیامین نتانیاهو را پیروز کند.

محمدعلی محمدی در گفت‌و گو با ایمنا پیرامون انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی و پیروزی مجدد بنیامین نتانیاهو در این انتخابات اظهار کرد: رژیم صهیونیستی حدود ۹ میلیون جمعیت دارد که تقریبا ۲میلیون نفر این جمعیت را  اعراب اسرائیلی تشکیل می دهند و البته تنها ۶ میلیون نفر از ساکنان سرزمین های اشغالی شرایط حضور در انتخابات رسمی را دارند.

وی افزود: رقابت انتخاباتی چند روز اخیر در اسرائیل بر سر ۱۲۰ کرسی در کِنسِت یا پارلمان بود، تا به امروز کمتر اتفاق افتاده است که اکثریت کرسی‌های این  پارلمان در اختیار یک حزب قرار بگیرد، بنابراین ائتلاف حزب پیروز با سایر احزاب در رژیم صهیونیستی مسئله ای عادی و طبیعی تلقی می شود.

الحاق کرانه باختری رود اردن برگ برنده نتانیاهو شد

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات اسرائیل، تبلیغات انتخاباتی احزاب با محوریت شخصیت کاندیداتورها صورت  گرفت، به طوری که مخالفان نتانیاهو سعی کردند بافاش کردن ابعاد واقعی شخصیت او مانند (دروغگویی و فساد اقتصادی خانواده اش) شخصیت وی را نزد عامه مردم تخریب کنند.

محمدی ادامه داد: نتانیاهو نیز در مقابل مخالفان خود را متهم کرد که تفکر و  فهم  سیاسی ندارند و به همین دلیل اینگونه اتهامات را مطرح می کنند، اما در میان این دعواهای سیاسی، برگ برنده ای که توانست نتانیاهو را بار دیگر نخست وزیر اسرائیل کند، وعده انتخاباتی او مبنی بر الحاق شهرک های یهودی نشین کرانه باختری رود اردن به اسرائیل بود که رسما بر خلاف قوانین بین المللی است.

نقش پررنگ ترامپ در پیروزی نتانیاهو

وی افزود: دونالد ترامپ نیز نقش به سزایی در  پیروزی نتانیاهو در این انتخابات ایفا کرد؛ ترامپ در اظهارات اخیر خود بلندی‌های جولان را از آن اسرائیل دانست که امتیاز ویژه ای برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات به شمار می آید.

محمدی تصریح کرد: نتانیاهو با پیروزی در این انتخابات توانست از داوید بن گوریون، اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی که تا پیش از این انتخابات محبوب ترین نخست وزیر اسرائیل به حساب می آمد، پیشی بگیرد.

سیاست‌های اسرائیل تغییر نمی کند

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در رابطه با تأثیر پیروزی مجدد نتانیاهو بر ایران گفت: به نظر می رسد با پیروزی مجدد نتانیاهو شاهد تغییرات چندانی در سطح منطقه نباشیم و سیاست اسرائیل در مقابل ایران نیز تغییر چندانی نمی کند.

وی تصریح کرد: با پیروزی رقیب نتانیاهو ممکن بود سیاست های خصمانه اسرائیل در مقابل ایران تندتر شود، زیرا بنی گانتس، رقیب انتخاباتی نتانیاهو باتوجه به اظهارات و تجارب نظامی گری که از قبل در کارنامه خود دارد، احتمالا سیاست تندتری در قبال ایران اتخاذ می کرد.

محمدی افزود: گانتس در شعارهای انتخاباتی خود تاکید می‌کرد، ما از راست ها راست‌تریم، از این شعار  کامل می‌توان فهمید که وی در صورت پیروزی در انتخابات، سیاست تند تری نسبت به ایران در پیش می گرفت.

کد خبر 372593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.