انتقال طلافروشان به مجموعه کمرزرین

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: شهرداری به خاطر حفظ رونق بازار و کسب و کار طلافروشان، طرح انتقال طلافروشان به مجموعه کمرزرین را کلید به کلید و با حساسیت و دقت انجام می‎‌دهد.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات احداث پروژه کمر زرین از دو سال پیش آغاز و موضوع آزادسازی پاساژهای مهدیه، الغدیر و ساماندهی طلافروشی‌ها در این طرح پیش بینی شده بود.

وی افزود: مقرر شد شهرداری به خاطر حفظ رونق بازار و کسب و کار طلافروشان، این طرح را عملیاتی کند البته این مهم به صورت کلید به کلید و با حساسیت و دقت انجام می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی این بخش از دو جنبه مورد بررسی قرار گرفت و پیاده سازی شد؛ تصریح کرد: جنبه نخست آن این است که مغازه‌ها عقب نشینی کنند و به کار خود ادامه بدهند تا رونق بازار نیز حفظ شود و دیگر مغازه‌های ریزدانه تجمیع شوند که از نظر ایمنی، کمبود پارکینگ و مساحت وضعیت بهتری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه با حضور کارشناس از سوی مغازه داران و شهرداری قیمت گذاری کارشناسی بر روی املاک انجام شد و قرار است جابه جایی صورت بگیرد، گفت: از هر نظر استانداردهای مورد نیاز در مغازه‌های جدید دیده شده و ایمنی، مساحت و پارکینگ جزو نخستین اولویت‌های این واحدهای تجاری است و مغازه‌داران پس از استقرار، مابه‌التفاوت قیمت مغازهها را باید به شهرداری پرداخت کنند.

کارگر تصریح کرد: بیشتر مغازه‌های واقع در پاساژهای مهدیه و سینایی زیر ۱۰ متر هستند، اما مغازه‌هایی که بر اساس استانداردهای شهرسازی و معماری در مجموعه کمرزرین در نظر گرفته شده، حدود ۲۰ متر است و این اختلاف قیمت توسط کسبه پرداخت می‌شود، ضمن اینکه ارزش افزوده‌ای برای هر کسبه ایجاد می‌کند.  

مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان گفت: در ابتدا قرار بود طلافروشان میدان امام علی (ع) به نزدیک‌ترین نقطه یعنی بازار قیصریه منتقل شوند که با موانعی همراه شد و آزادسازی قیصریه صورت نگرفت، از این رو پس از برگزاری جلسات مکرر با کارشناسان قرار بر این شد که طلافروشان میدان امام علی (ع) به پاساژ تجاری کمرزرین انتقال پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مجتمع تجاری کمرزرین برای فعالیت صنف طلافروشان ساخته شده و تمام جوانب این شغل در طراحی این مکان سنجیده شده است، افزود: در این مجتمع تجهیزاتی از قبیل ویترین‌های امن، گاوصندوق‌های مجهز و هر آنچه برای صنف طلافروشی لازم بوده، با دقت تعبیه شده که همه به نفع بازاریان است.

کد خبر 372581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
    2 0
    این پروژه سال 94 شروع شده و قرار بود دو ساله تمام بشه ولی الان سال 98 است و هنوز سفتکاری داخل آن انجام نشده.