درحد توان خود در شهر نشاط ایجاد کردیم

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری در حد توان خود امید و نشاط اجتماعی را در یک سال گذشته در بین شهروندان ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین با حضور در برنامه رادیویی«صدای شهر» اظهار کرد: مردم ایران طی دو روز گذشته با بی‌ادبی گستاخانه رژیم ظالم آمریکا و سخنانی که درباره سپاه که توهینی به تمام مردم کشور بود، مواجه شدند که ضمن محکومیت این اقدام، امیدواریم با عکس‌العملی که در دنیا بروز خواهد داشت این بار نیز آمریکا پاسخ خود را بگیرد.

وی تاکید کرد: آمریکا باید بداند که مردم ایران به صورت یکپارچه از تمامیت ارضی خود دفاع خواهند کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات شاخصی که طی سال گذشته در شهر اصفهان انجام شد، تصریح کرد: سال ۹۷ را سال موفقی می‌دانیم زیرا بالاتر از ۸۰ درصد تحقق بودجه را در شرایط نامساعد اقتصادی شاهد بودیم.

وی افزود: شهرداری اصفهان در سال گذشته با دستیابی به این میزان درآمد، جزء کلانشهرهایی بود که در پایان سال تمام پرداخت‌های مربوط به کارکنان همراه با معوقات بر جا مانده، همچنین تمام مطالبات پیمانکاران خدمات شهری، فضای سبز، حمل زباله و بخش عمده‌ای از مطالبات پیمانکاران عمرانی را پرداخت کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان بهره‌برداری کامل از خط یک مترو و رکورد جابه‌جایی حدود۹۰ هزار نفر مسافر با این وسیله نقلیه عمومی پاک و ارزان در یک روز را از اتفاقات ارزشمند سال گذشته عنوان کرد و گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث خط دو متروی اصفهان نیز اتفاق عمرانی قابل توجه سال گذشته بود که در حال حاضر پنج ایستگاه آن در حال ساخت است.

وی ادامه داد: امیدواریم تا سه سال آینده بخشی از خط دو متروی اصفهان را مورد بهره برداری قرار دهیم.

معین با اشاره به پیشرفت پروژه سالن اجلاس در اصفهان، تصریح کرد: این پروژه میتواند یکی از نمادهای شهر و مکانی برای توسعه گردشگری و میزبانی سمینارهای بین‌المللی در شهر باشد.

وی اظهارکرد: شهرداری اصفهان سال گذشته برای ساخت این پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد و اجازه نداد که این پروژه غیر فعال بماند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در جهت نیاز مردم به هوای پاک، عملیات احداث دو پارک سوار در ابتدا و انتهای خط یک مترو آغاز شده و در حال انجام است، گفت: افتتاح پروژه پردیس هنر در سال گذشته اتفاق عمرانی خوب دیگر در سال ۹۷ برای شهر و شهروندان اصفهان بود.

وی تاکید کرد: طی سال گذشته هیچ پروژه قدیمی و زمان دار شهر تعطیل نشد و هیچ یک از اقدامات مربوط به خدمات شهری نه تنها کاهش نداشت، بلکه در برخی از موارد شاهد افزایش ارائه خدمات در شهر به شهروندان بودیم.

معین اظهار کرد: مدیریت شهری در حد توان خود امید و نشاط اجتماعی را در یک سال گذشته در بین شهروندان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بارش رحمت الهی هر چند برای برخی از هموطنان مشکلاتی ایجاد کرد، اما وضعیت زاینده رود از شرایط بحرانی خارج شد، گفت: با توجه به احیاء تالاب گاوخونی، امیدواریم در تابستان ۹۸ میزان ذرات معلق که در گذشته به سمت شهر اصفهان روانه می‌شد، کاهش یابد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تدابیر انجام شده در راستای کاهش ترافیک سطح شهر، خاطرنشان کرد: با هماهنگی پلیس راهور به زودی چهار دستگاه خودرو مجهز به دوربین ثبت تخلف را در شهر خواهیم داشت تا تخلفات پارک دوبل و دیگر تخلفات رانندگی را اعمال قانون کند.

وی در خصوص فعالیت مترو در ایام نوروز، گفت: طی این ایام ۵۸۴ هزار مسافر در شهر اصفهان با مترو جابه جا شدند که آمار رضایت‌بخشی است.

معین ادامه داد: به منظور تسهیل در رفت و آمد مسافران و شهروندان در ایام نوروز، طرح زوج و فرد خودروها از روز ۲۹ اسفندماه سال گذشته تعطیل و از روز ۱۷ فرودین ماه امسال آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه طبق نظرسنجی جهاد دانشگاهی اصفهان میزان رضایت مسافران از تاکسی‌های اینترنتی ۷۶ درصد، مترو ۸۹ درصد، اتوبوس ۷۵ درصد و از تاکسی‌ها ۶۷ درصد بوده است، تاکید کرد: طی روزهای آغازین امسال بازنگری کلی در مسیر خطوط اتوبوسرانی خواهیم داشت تا خدمت‌رسانی توام با کمترین مشکلات ترافیکی در شهر باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال گذشته اعتباری افزون بر چهار میلیارد تومان برای برقی کردن اتوبوس‌ها و محدود کردن تردد اتوبوس‌های گازوئیلی به محدوده مرکزی شهر در نظر گرفته شد، اما متأسفانه با توجه به تحریم‌های ظالمانه امریکا موفق به انجام این اقدام نشدیم که امیدواریم امسال در این راستا بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان بخشی از انرژی مورد نیاز منازل در شهر را با استفاده از انرژی خورشیدی تامین کنیم، افزود: امسال وارد مرحله اجرایی برای تحقق این هدف خواهیم شد و به سمت استفاده بیشتر از انرژی‌های پاک حرکت خواهیم کرد.

معین خاطرنشان کرد: امسال پژوهش دانشگاهی جامعی برای شناسایی منابع آلاینده شهر اصفهان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی برخی از کارشناسان در خصوص تغییر اقلیم با توجه به بارندگی‌های اخیر، گفت: اگر این گفته‌ها صحیح و جابه جایی هوا اتفاق افتاده باشد، قطعا سال خوبی را در پیش رو خواهیم داشت.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص ساخت شیب راه‌ها در برخی از نقاط شهر که مورد سؤال یکی از شهروندان اصفهانی بود، تصریح کرد: شهرداری بر اساس برنامه جامع و تفصیلی اجباری برای اینکه از رمپ استفاده شود، ندارد تنها میزان ارتفاع هر ساختمان و تامین تعداد پارکینگ را ابلاغ می‌کند.

وی تاکید کرد: شهروندان به لحاظ قانونی نمی‌توانند با کسری پارکینگ، از معابر عمومی شهر برای پارک وسایل نقلیه خود استفاده کنند.

معین با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان برای استفاده هر چه بیشتر شهروندان از دوچرخه، اظهارکرد: شهرداری اصفهان در سال گذشته ایستگاه‌های نگهداری و تعمیرات دوچرخه را طی قراردادی به بخش خصوصی واگذار کرد و شاهد تغییرات خوبی در این راستا بودیم.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخص امسال، گفت: پروژه‌های بزرگ نیمه کاره را دنبال خواهیم کرد، همچنین توسعه خطوطBRT را در دستور کار قرار دادیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته سازمان برنامه و بودجه با ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه سامانه اتوبوس‌های تندرو موافقت کرد که در صورت تحقق آن شاهد اتفاقات خوبی برای تقویت شبکه اتوبوسرانی و فعالیت خط دو مترو خواهیم بود.

وی با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده جهاد دانشگاهی اصفهان از مسافران نوروزی، گفت: میزان رضایت مسافران از زیباسازی شهر ۹۵ درصد، نظافت شهری ۹۷ درصد، خدمات پلیس راهور ۸۹ درصد، و رضایت از نحوه برخورد شهروندان ۹۳ درصد بوده که نشان از همدلی و همراهی دستگاه‌های مختلف و فرهنگ بالای مردم این شهر دارد.

کد خبر 372579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.