ترکیه و قطر از تصمیم آمریکا علیه سپاه انتقاد کردند

وزیر خارجه ترکیه طی کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در آنکارا، در واکنش به اقدام دولت آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی، گفت: ما اتخاذ تصمیمات یک‌جانبه را تایید نمی کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اسپوتنیک، «مولود چاوش اوغلو» که در کنفرانس خبری مشترک با «محمدبن عبدالرحمن آل ثانی» صحبت می کرد، گفت: این تصمیم ازسوی آمریکا گرفته شده و ما می گوییم و تکرار می کنیم که این تصمیم قابل تعمیم نیست.

وی گفت: هیچ کشوری نمی تواند نیروهای مسلح یک کشور دیگر را یک سازمان تروریستی اعلام کند و ما اتخاذ تصمیمات یک‌جانبه را تایید نمی کنیم.

وزیر خارجه قطر نیز گفت: اختلافات میان کشورها بایستی از راه گفت وگو حل شود. ایران یک کشور با شرایط اقلیمی و جغرافیای مختص خود است و ما به عنوان کشورهای همجوار بایستی به ملاحظات این کشور چه با سیاست های آن مخالف یا موافق باشیم، نگاه کنیم.

وی تاکید کرد که اگر با برخی رفتارهای ارتش ایران یا ارتش دیگری اختلاف داریم، تحریم راه حل آن نیست.

دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه ‌ای مطبوعاتی اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد. در پی این تصمیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنت‌کام را به‌عنوان گروه‌های تروریستی شناسایی کرد.

کد خبر 372578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.