رشد ۷ درصدی رضایت مسافران از خدمات شهرداری در نوروز

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده در نوروز امسال از مسافران نوروزی بیش از ۸۲.۵ درصد از مسافران از مجموعه فعالیت‌های شهرداری اصفهان ابراز رضایت مندی کردند که در مقایسه با نظر سنجی سال گذشته و رضایت مندی ۷۵.۵ درصد مسافران، شاهد افزایش هفت درصدی رضایت مندی آن‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا حسین امیری عصر امروز سه شنبه- ۲۰ فروردین ۹۸- در نخستین نشست فصلی مدیران شهری در سال جاری ضمن ابراز همدردی با مردم ساکن در مناطق سیل زده اظهار کرد: براساس دستور شهردار اصفهان اکیپی از نیروها و امکانات شهرداری اصفهان به مناطق سیل زده خرم آباد و خوزستان اعزام شده است.

وی با بیان اینکه جلسات ستاد خدمات سفر شهر اصفهان سه ماه قبل از ایام نوروز برگزار و کمیته‌های ۱۰ گانه آن تشکیل شد، گفت: اولین اقدام این ستاد آماده سازی شهر برای ایام نوروز و میزبانی شایسته از مسافران نوروزی بود که فعالیت‌ها در این راستا از ابتدای اسفندماه آغاز و در آستانه نوروز شهر به استقبال مسافران رفت.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در ورودی‌های شهر پنج ستاد هدایت مسافران نوروزی راه اندازی و برای اسکان مسافران برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفت. امسال سیاست بر این بود که از ظرفیت سایر بخش‌ها برای اسکان مسافران نوروزی استفاده شود.

امیری با بیان اینکه در نوروز امسال یک میلیون و ۲۵۸ هزار نفر مسافر در شهر اصفهان اسکان پیدا کردند، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که میزان ورود مسافران به شهر اصفهان در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته پنج درصد رشد یافته است البته اگر شرایط آب و هوایی تغییر پیدا نمی‌کرد و سیل رخ نمی‌داد میزبان بیش از دو میلیون نفر مسافر در شهر بودیم.

وی با بیان اینکه برای اسکان ۱۸۰ هزار نفر شبخواب در شهر اصفهان برنامه ریزی‌های لازم انجام شده بود، افزود: در نوروز تنها در یک شب بارانی ۱۴۵ هزار نفر را در شهر اسکان داده و از ۵۰ درصد سالن‌های ورزشی پیش بینی شده استفاده شد که این آمار نشان از ظرفیت بالای شهرداری اصفهان برای اسکان مسافران است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: نوروز امسال ۷۵۰ هزار نفر از مسافرن از مجموعه‌های تفریحی و تاریخی شهرداری اصفهان دیدن کردند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر از ظرفیت مترو بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهر اصفهان حجم قابل توجهی از مسافران نوروزی را در شهر جابه جا کرد، گفت: سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان نیز در نوروز امسال ۵۲۰ هزار نفر از مسافران را جابه جا و امکانات خوبی را به آن‌ها ارائه کرد.

امیری تأکید کرد: نوروز امسال شهرداری اصفهان با دو بحران بارندگی در شهر و سیلاب در سایر استان‌ها مواجه شد اما در مجموع طبق نظرسنجی‌های انجام شده مسافران نوروزی بیش از ۸۲.۵ درصد از مسافران از مجموعه فعالیت‌های شهرداری اصفهان ابراز رضایت مندی کردند.

وی اضافه کرد: این میزان از رضایتمندی در مقایسه با نظر سنجی سال گذشته و رضایت مندی ۷۵.۵ درصدی مسافران، هفت درصد افزایش یافته است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به نتایج نظرسنجی انجام شده از مسافران نوروزی گفت: در حوزه خدمات شهری و زیباسازی شهر ۹۵ درصد و در بخش نظافت شهری و خدمات عمومی ۹۷ درصد مسافران ابراز رضایت کردند، همچنین میزان رضایت مسافران از سرویس‌های بهداشتی شهر در نوروز امسال ۸۲ درصد بود که این میزان در سال گذشته ۵۲ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در بخش تابلوهای راهنمای مسیر ۸۶ درصد از مسافران ابراز رضایت مندی کردند که این آمار در نوروز سال گذشته ۷۳ درصد بوده؛ در بخش عبور و مرور و ترافیک نوروز امسال رضایتمندی ۷۲ درصد و نسبت به آمار ۵۶ درصدی سال گذشته رشد خوبی داشته است.

امیری تصریح کرد: میزان رضایت مندی مسافران از ظرفیت پارکینگ‌های شهر امسال ۷۷ درصد و نوروز سال گذشته ۴۶.۵ درصد، میزان رضایت از محل اسکان نوروز امسال ۸۹ درصد و نوروز سال گذشته ۸۱ درصد، میزان رضایت از محل اسکان سال گذشته ۸۱ درصد و امسال ۸۹ درصدبوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان رضایت مندی از نحوه دسترسی به رستوران‌ها امسال ۸۷ درصد و سال گذشته ۷۱ درصد بوده است. در مجموع شهرداری اصفهان از نحوه ارائه خدمت به مسافران نوروزی نمره خوب و قابل توجهی گرفته که نسبت به نوروز سال گذشته قابل تقدیر است.

کد خبر 372572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.