برای همدردی با سیل زدگان برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان لغو شد

شهردار اصفهان گفت: برای همدردی با مردم ایران تمام برنامه‌ها هفته فرهنگی اصفهان لغو و به جای آن برنامه‌هایی با محوریت وحدت و انسجام بین مردم و حمایت از هموطنان سیل زده جایگزین می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی عصر امروز سه‌شنبه- ۲۰ فروردین ۹۸- در نخستین نشست فصلی مدیران شهری در سال جاری با اشاره به اهداف مطرح شده در طرح سنجش پذیری شهرداری اصفهان اظهار کرد: تمام اهداف مطرح شده در این طرح باید محقق شود چراکه سنجش پذیری کمک می‌کند به یک ارزیابی صحیح از عملکرد شهرداری برسیم. سنجش پذیری باید در تمام بخش‌های شهرداری به طور جدی دنبال شود.

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین نشست فصلی مدیران شهرداری اصفهان مصادف با اعیاد شعبانیه گفت: پیوستگی این ایام با بهار طبیعت، عید نوروز و آغاز سالی خوب همراه با اعلام شعار مقام معظم رهبری مبنی بر «رونق تولید» را باید به فال نیک گرفت.

نوروزی با اشاره به حوادث اخیر در کشور خاطرنشان کرد: باوجود این ایام مبارک، برخی بی‌تدبیری‌ها و فشار سنگین حوادث طبیعی، تبدیل به مصیبت شد، این واقع را به تمام مصیبت دیدگان تسلیت گفته و تأکید می‌کنم که برای کاهش آلام آن‌ها، باید آنچه را که در توان داریم انجام دهیم.

حضور مؤثر شهرداری اصفهان در خرم‌آباد

وی اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری اصفهان به موقع و درست در نخستین روز بروز خطرات شدید سیلاب خرم‌آباد، در این شهر حضور یافت و عملکرد خوبی داشت و همچنین اعلام حمایت شهروندان اصفهانی را به گوش مسئولان شهرهای سیل‌زده رساند.

نوروزی با اشاره به حضور شهرداری اصفهان در مناطق سیل‌زده خوزستان افزود: در کمک به مناطق سیل‌زده خوزستان شهرداری اصفهان و برخی دیگر از شهرداران شهرهای مختلف استان نیز حضور یافتند.

وی تصریح کرد: با توجه به شهرداری اصفهان مسئولیت امدادرسانی به دو منطقه سیل‌زده اهواز را بر عهده گرفت امکانات، نیروها و تجهیزات خود را به این مناطق اعزام شد تا خطراتی که می‌تواند جان جمعیت بیش از یک میلیون نفری اهواز را تهدید کند برطرف سازد.

نوروزی تأکید کرد: شرایط در آن منطقه به گونه‌ای است که اگر ذره‌ای غفلت شود و بارش شدید باران اتفاق بیفتد بیم آن می‌رود اتفاقات ناگواری رخ دهد؛ کارون با عرضی در حدود هزار متری که درختان نخل برخی مناطق تا گلو در آب آن فرورفته‌اند و در حاشیه پارک‌ها و خیابان‌ها آب همه‌جا را فراگرفته، سیل بندهایی در اطراف رودخانه کارون ایجاد شده اما آب لبریز است به طوری که فاضلاب و پساب نیز در برخی نقاط بیرون زده است.

وظیفه انسانی خود را انجام می‌دهیم

وی خاطرنشان کرد: گروه امدادی از نقاط مختلف اصفهان در اهواز مستقر شده و در حال خاک‌برداری برخی نقاط و تقویت سدها هستند که امیدواریم هرچه زودتر مشکلات موجود در آن نقاط برطرف شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در هر ثانیه سه هزار و ۲۰۰ مترمکعب آب وارد رودخانه کارون می‌شود، گفت: باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا اتفاقات ناگواری حادث نشود، البته روز گذشته چند تن از وزرا در اتاق بحران شهر اهواز گرد هم آمده‌اند.

وی اظهار کرد: وظیفه‌داریم تلاش‌های امدادی را ادامه دهیم حتی اگر در شهر اصفهان کمپرسی، لودر و سایر تجهیزات نداشته باشیم به طوری که منجر به تعطیلی پروژه‌ها شود، زیرا در این شرایط اولویت اصلی امدادرسانی است و با توجه به شرایط اضطراری موجود و اهمیت نجات جان انسان‌ها، شهرداری اصفهان به امدادرسانی‌های خود ادامه خواهد داد و از وظیفه انسانی خود کوتاه نخواهیم.

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از اینکه سال گذشته برنامه‌ها و اهداف در تمام حوزه‌ها طبق برنامه پیش رفت و موفقیت‌های خوبی حاصل شد، تأکید کرد: مدت صدور پروانه ساختمانی کمتر از یک ماه است و صدور هیچ پایان ساختی بیشتر از ۴۵ روز طول نخواهد کشید که اگر این اتفاق حاصل نشود نسبت به سال ۹۷ عقب‌ماندگی خواهیم داشت، اگرچه همین مدت نیز باید کاهش یابد.

تمام پروژه‌های عمرانی فعال است

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه عمرانی شهر طی سال گذشته خاطرنشان کرد: امروز هیچ‌کسی نمی‌تواند بگوید که پروژه‌ای در شهر معطل‌مانده یا به دلیل بدهکاری متوقف است چراکه خوشبختانه در حال حاضر پروژه‌های متوقف مانده، از سالن اجلاس گرفته تا نمایشگاه بین‌المللی فعال است.

نوروزی ادامه داد: در جای‌جای شهر هرکجا پروژه‌ای نیمه‌کاره مانده در حال حاضر نه‌تنها فعال‌شده بلکه پروژه‌های جدید نیز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته شهرداری اصفهان با بحران‌های متعددی مواجه بود اما با تدابیر اندیشیده شده هزار میلیارد تومان تعهد بانکی را تعیین تکلیف کرد و در دو مرحله هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کرد که بازپرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان آن بر عهده دولت است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته تعهدات دوره قبلی مدیریت شهری از طریق تسویه‌حساب‌های اعتبارات دولتی و تهاتر انجام شد، گفت: خوشبختانه دولت نیز به تعهدات بانکی خود عمل کرده است و در برنامه داریم که چهار وام دیگر به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان دریافت کنیم؛ انجام این اقدامات نیاز به پیگیری‌های متعدد و روابط قوی داشت که خوشبختانه در توان شهرداری است.

وی تصریح کرد: تمام سفرها به تهران یک روزه و توأم با حداقل پنج جلسه مهم کاری است، این موضوع یک دیپلماسی صحیح است و به این روند ادامه خواهیم داد.

لغو برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان

نوروزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته در بخش مالی و اقتصادی اتفاقات خوبی رقم خورد و بسیاری از بدهی‌ها پرداخت شد؛ همچنین اوراق مشارکت خوبی دریافت کردیم و مذاکرات برای دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر در حال انجام است.

وی به اقدامات حوزه فرهنگی شهرداری اصفهان اشاره و اظهار کرد: حوزه فرهنگی تنها بخشی چالشی است زیرا هر سلیقه‌ای نوعی برنامه‌ای می‌پسندد؛ بنابراین کار در این حوزه با مسائل اجتماعی، فرهنگی و دیدگاه‌های متفاوتی مواجه است اما نوروز امسال نظرسنجی‌ها نشان داد که عملکرد شهرداری اصفهان در این بخش همچون سایر بخش‌ها خوب بوده است.

شهردار اصفهان تأکید کرد: هر جا بیشتر حمله می‌شود و نظراتی بیان می‌شود که نشان از بی‌انصافی است، همان‌جایی است که فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه فرهنگی اثربخش بوده است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان ۱۷۵ برنامه و دو هزار اجرا برای هفته فرهنگی اصفهان پیش‌بینی کرده بود، تصمیم بر آن شد در شرایطی که هم وطنان در استان های مختلف درگیر سیل و آسیب های ناشی از آن هستند این برنامه لغو و با همکاری سمن ها برنامه‌های در حمایت از سیل زدگان جایگزین شود، زیرا هیچ کار فرهنگی بالاتر از یاری رساندن به این عزیزان نیست.

شهرداری نماینده بخش عمومی است

نوروزی تأکید کرد: شهرداری اصفهان چابک سازی شهرداری را در دستور کار خود قرارداد و امسال نیز این مسیر را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان در سال جاری بدان معناست که هرماه باید ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد وصول شود تا بتوان هزینه‌های شهر را تأمین کرد، گفت: در صورت تحقق این مهم همچون سال گذشته که با افتخار حقوق کارکنان شهرداری در بخش‌های مختلف را به موقع پرداخت کردیم، امسال نیز می‌توانیم موفق عمل کنیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: شهرداری هر جا و در هر شرکتی سهام دارد می‌خواهیم آن‌ها نیز در مسائل شهری و کمک به شهرداری اثرگذار باشند، باید از پروژه‌های شرکت‌ها به عنوان افتخارات شهرداری نام ببریم چراکه قرار نیست به آنچه امانت‌دار آن هستیم، حتی به‌اندازه یک سهم، بی‌تفاوت باشیم.

وی افزود: در شهرداری نماینده بخش خصوصی نیستیم بلکه نماینده بخش عمومی بوده و باید به خوبی از این امانتی که در اختیار داریم پاسداری کنیم.

بودجه ۹۸ باید محقق شود

نوروزی با بیان اینکه امروزه نه تنها توده مردم بلکه متخصصان و شهرداران کلان‌شهرها از شهرداری اصفهان به عنوان شهرداری موفق یاد می‌کنند، تأکید کرد: راز موفقیت شهرداری اصفهان کار، تلاش و برنامه‌ریزی و وحدت و انسجام بین مدیران است و اگر کسی بخواهد به این وحدت، انسجام و تعامل آسیب بزند به آن‌ بها نمی‌دهیم.

وی گفت: تحقق بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان فقط با کار، کار، کار و انگیزه قوی ممکن است و مدیران شهرداری باید این مهم را به زیرمجموعه‌های خود تعمیم دهند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تمام کارکنان شهرداری باید به تکالیف خود به نحو احسن عمل کنند و وفاداری و احساس تعلق به سازمان خود داشته باشند، تصریح کرد: باید با عملکرد شایسته بر دل‌ها تسلط پیدا کنیم.

وی ادامه داد: بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان بر اساس برنامه‌ای مدون ارائه شده بنابراین باید برای اجرای درست برنامه‌ها، بودجه را به موقع تحقق بخشیم.

نوروزی با اشاره به محورهای بودجه سال جاری اظهار کرد: باید به تمام محورهای بودجه توجه و نسبت به ارزیابی عملکردها اقدام کرد و ضمن تحقق بودجه به کیفیت خدمت‌رسانی، افزایش بهره‌وری و رضایتمندی مردم توجه شود.

سرانه ۲ میلیونی هر شهروند از بودجه

وی ادامه داد: مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان باید در تعامل با تمام بخش‌ها این‌گونه عمل کنند تا کیفیت خدمات ارتقاء پیدا کند در واقع باید در مسیر برخورد درست و انسانی با مردم حرکت کرده و توازن منطقه‌ای ایجاد کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سرانه هزینه‌ای هر شهروند اصفهانی دو میلیون تومان است، گفت: به طور قطع نمی‌دانیم که آیا هرکدام از شهروندان از این دو میلیون تومان بهره‌مند می‌شوند یا خیر؛ ممکن است برخی بیشتر از این و برخی کمتر استفاده کنند، پس اگر از عدالت به طور واقعی سخن می‌گوییم باید به آن جامع عمل پوشاند.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری باید در شهر اصفهان ۱۵ کار شاخص انجام شود، تأکید کرد: هرکدام از مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان در سال جاری باید یک کار شاخص ارائه کند، به طور مثال فاز نخست نمایشگاه بزرگ اصفهان امسال افتتاح می‌شود و این مهم می‌تواند یک موضوع شاخص باشد.

نوروزی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان سال ۹۸ که گفته می‌شود سال سختی است را به بهترین نحو پشت سر گذاشت و این ظرفیت را در توان مدیران شهری می‌بینیم که در سختی‌ها امور را به خوبی پیش برده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی، وحدت، انسجام، دلسوزی، انگیزه و توان مضاعف شعار رونق تولید در امور مربوط به شهرداری تحقق یافته و گام‌های بزرگی در این راستا برداشته شود.

کد خبر 372569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.