با خوردن فلفل قرمز، سرطان ریه را متوقف کنید

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که ترکیب غذایی موجود در فلفل قرمز که باعث طعم تند آن می‌شود از گسترش این نوع سرطان به سایر بخش‌های بدن جلوگیری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان دانشگاه "مارشال" در هانتینگتون آمریکا نشان می‌دهد ترکیب "کپسایسین" که دلیل طعم تند فلفل قرمز است، نقش موثری در متوقف کردن متاستاز سرطان ریه (انتقال سلول‌های سرطانی به مناطق دور از تومور اولیه) دارد.

به گفته محققان بیشتر مرگ و میرهای ناشی از سرطان ریه به دلیل متاستاز این نوع بیماری و یا گسترش سرطان به بخش‌های دیگر بدن اتفاق می‌افتد. اما خبر خوش اینکه ترکیب غذایی موجود در فلفل قرمز که دارای ویژگی ضد سرطانی است، روند متاستاز سرطان ریه را نیز متوقف می‌کند. محققان دانشگاه مارشال، تاثیر کپسایسین را بر روی سلول‌های سرطان ریه که در محیط آزمایشگاه پرورش یافته بود، آزمایش کردند و دریافتند که این ترکیب، مرحله نخستین متاستاز سرطان ریه که "تهاجم" نامیده می‌شود را متوقف می‌کند.

همچنین آن‌ها موش‌هایی را که به سرطان ریه مبتلا شده بودند تحت رژیم غذایی دارای ترکیب کپسایسین قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که تعداد سلول‌های سرطانی متاستاز در ریه‌های این موش‌ها کمتر از سایر موش‌ها است. یافته‌های جدید نشان می‌دهد ترکیب موجود در فلفل قرمز با مسدود کردن پروتئین "Src protein" که نقش موثری در تکثیر، بقا و مرگ سلول‌ها بازی می‌کند مانع گسترش سلول‌های سرطان ریه به سایر نقاط بدن می‌شود.

محققان آمریکایی مدعی هستند که کپسایسین به طور مستقیم بر پروتئین "Src protein" اثر می‌گذارد و با متوقف کردن فعالیت این نوع پروتئین، فرآیند متاستاز سرطان ریه را سرکوب می‌کند. بررسی‌های جدید منجر به کشف شیوه‌های نوین آنتی متاستاز (anti-metastatic) برای جلوگیری از سرطان ریه در انسان‌ها خواهد شد. محققان امیدوار هستند که کپسایسین در ترکیب با سایر مواد شیمیایی برای درمان انواع سرطان‌های ریه استفاده شود.

موضوع قابل توجه اینکه محققان برای استفاده از  "کپسایسین" باید بتوانند بر عوارض جانبی ناخوشایند آن که شامل حساسیت دستگاه گوارش، گرفتگی معده و احساس سوزش می‌شود، فائق آیند.

کد خبر 372560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.