هشداری به مردم غرب اهواز داده نشده بود/  بیش از ۱۰۰ هزار اهوازی در معرض خطر سیل

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها بابیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم برخی مناطق اهواز در معرض خطر سیل قرار دارند، گفت: باز شدن کانال سلمان اشتباه بود و با توجه به فرسودگی این کانال نباید اساساً آن را باز می‌کردند.

به گزارش ایمنا، سید محسن موسوی اظهار کرد: وضعیت در شهر اهواز اصلاً عادی نیست و خطر سیل هرلحظه برخی مناطق پرجمعیت این شهر را تهدید می‌کند.

وی افزود: آب سد کرخه از طریق سد سلمان از شمال غرب اهواز وارد کیانشهر شده و ورزشگاه غدیر و میدان تره‌بار را محاصره کرده و با منحرف کردن آن به سمت منطقه عندو و ملاشیه که دو منطقه حاشیه‌ای و پرجمعیت هستند، مردم این مناطق را درخطر سیل قرار داده است.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها افزود: نیروهای امدادی و مردمی تلاش کردند مسیر آب را به سمت تالاب‌ها هدایت کنند ولی متأسفانه شب گذشته باوجود تلاش‌های صورت گرفته حجم آب زیادی وارد منطقه "عندو" شد و در خیابان‌های منطقه آب در حال پیشروی است. نیروهای امدادی و مردمی در این منطقه مستقرشده‌اند تا شاید بشود مسیر آب را از طریق کانال حمیدیه مسدود کنند.

وی گفت: کانال سلمان نباید به سمت اهواز باز می‌شد و این اقدام بسیار اشتباهی بود. درواقع اهواز از طریق رودخانه کارون تحت خطر جدی قرار داشت نه از طریق سد کرخه ولی متأسفانه با بستن کانال سلمان، آب رودخانه کرخه را به این کانال و به سمت اهواز باز کردند که این کار بسیار اشتباه بود و نباید آب این کانال را باز می‌کردند.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر مدیریت این حجم آب برای‌ نیروهای مستقر در منطقه دشوار شده چراکه کانال‌ها سال‌ها بدون آب ماندند و فرسوده شدند و با ورود آب به آن‌ها از چندین نقطه دچار شکستگی شدند.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: نیروهای مردمی شب گذشته تا صبح کیسه‌های خاک را در مسیر آب قرار می‌دادند تا مانع از پیشروی آن شوند ولی متأسفانه کار موفقیت‌آمیزی نبود و ساعت ۵ صبح امروز سیل بند عندو دچار شکستگی شد و آب این منطقه را فراگرفت. در حال حاضر مسئولان در منطقه حضور دارند و با انتقال تجهیزات به منطقه تلاش می‌کنند تا شاید بتوانند جلوی آب را بگیرند.

وی گفت: به مردم این مناطق هیچ‌گونه هشداری در مورد سیلاب داده نشده و حتی اگر رودخانه کارون هم طغیان می‌کرد آب به این منطقه نمی‌رسید چراکه در منطقه غرب اهواز قرار دارد و از رودخانه کارون فاصله دارد ولی متأسفانه از طریق رودخانه کرخه این بار غافلگیر شدند و تازه به مردم هشدار داده‌شده که منطقه را هرچه سریع‌تر تخلیه کنند و مسئولان و نیروهای مردمی در تلاش هستند که هرچه زودتر بتوانند سیل بندی را در مسیر آب قرار دهند تا شاید بشود آن را مدیریت کرد.

موسوی ادامه داد: مناطق عندو، ملاشیه و سیاحی در حاشیه‌ شهر اهواز و با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در معرض خطر جدی سیل هستند و از طریق سد سلمان تهدید می شوند. این کانال را باید هرچه زودتر مسدود کنند و نباید از ابتدا کانال در این منطقه باز می‌شد. از سوی دیگر سد کرخه را باید تنظیم کنند چراکه دبی آب بسیار بالاآمده و با توجه به شرایط هوای امروز اهواز که بارانی است، هدایت این آب‌کار بسیار مشکلی است.

کد خبر 372551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.