صعود یا سقوط مسئله این است!

برانکو و تیمش برای زنده نگه داشتن شانس‌ خود برای صعود به مرحله‌ یک هشتم نهایی باید الاهلی سه امتیازی را شکست دهند وگرنه بعید نیست در مرحله‌ گروهی با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم پرسپولیس ایران از ساعت ۲۰  امشب –سه شنبه ۲۰ فروردین ماه–در سومین دیدار مرحله گروهی خود در لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه زعبیل دبی میهمان الاهلی عربستان است؛ ورزشگاه زعبیل دبی شب گذشته (دوشنبه) شاهد شکست سه بر یک الوصل امارات مقابل ذوب آهن ایران بود. این ورزشگاه هشت هزار و ۵۰۰ نفری در سال ۱۹۷۴ ساخته شده است.

کیمورا هیرویوکی،  داور ۳۷ ساله ژاپنی این بازی را سوت می‌زند. کیمورا، داور خوش‌یمنی برای پرسپولیسی‌ها نیست، او که دومین سال حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند، در شرایطی این بازی را برای پرسپولیس و الاهلی سوت می‌زند که سال گذشته دیدار سرخ‌پوشان با الجزیره در امارات را قضاوت کرده بود و گادوین منشا، مهاجم آن روزهای پرسپولیس یک پنالتی گرفت و آن را از دست داد اما به دستور داور، پنالتی تکرار شد تا منشا گل دوم قرمزها را بزند، اما در نهایت شاگردان برانکو بازی را با نتیجه سه بر دو واگذار کردند.

شکست الاهلی شاید برای هواداران راحت به نظر برسد اما بازی پرسپولیس و الاهلی نباید بازی آسانی باشد. الاهلی اگر چه در خانه‌ پاختاکور شکست خورد اما پیش از آن السدِ قدرتمند تا الان، را دو بر صفر شکست داده بود و حالا هم‌امتیاز با همین تیم، در رده دوم جدول گروه ایستاده است.

این تیم جمعه -۱۶ فروردین ماه- در دربی شهر جده از الشباب برد تا با روحیه‌ای خوب و با اعتماد به نفس، به میهمانی پرسپولیسی بیاید که اگرچه در دو هفته‌ ابتدایی لیگ قهرمانان نتایج امیدوارکننده‌ای نگرفت اما سال جدید را با پیروزی برابر استقلال و پیکان آغاز کرد.

همیشه دیده می‌شود که تیم‌ها حتی ضعیف‌ترین‌ آن‌ها، برای قهرمان‌ها و مدعیان سال‌های پیش دندان تیز می‌کنند؛ هیچ قانونی حکم نکرده اما این قاعده‌ نانوشته‌ و بهتر بگوییم عادت فوتبال است که قهرمان‌ها و نایب ‌قهرمان‌ها بیشتر به خطر می‌افتند؛ به طور مثال پرسپولیس که فصل گذشته رکورد شکست‌ناپذیری الدحیل را شکست و با گذر از السد پرستاره خودش را به فینال لیگ قهرمانان رساند.

پرسپولیس حالا بعد از دو بازی بدون کسب پیروزی، دنبال راهی برای صعود از مرحله‌ گروهی لیگ قهرمان آسیا است؛ البته انتظارها از نایب‌قهرمان فصل گذشته آسیا خیلی بیش از این بود اما واقعیت همان چیزی است که دیده می‌شود. پرسپولیس فصل تازه‌ لیگ قهرمانان را با یک امتیاز از بازی خانگی با پاختاکور ازبکستان آغاز کرد و در بازی دوم در دوحه به السد باخت.

پرسپولیس حالا هم با همان یک امتیازی که از بازی نخست به دست آورده بود، در گروه چهارم پایین‌تر از همه‌ رقبایش ایستاده است؛ پاختاکور چهار امتیازی اول است و الاهلی عربستان و السد هم که تا اینجای کار هر کدام سه امتیاز گرفته‌اند به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جای دارند. این اختلاف امتیاز دقیقا همان چیزی است که حساسیت‌های بازی با حریف عربستانی را برای قرمزها دوچندان می‌کند.

پرسپولیس، مرگ یا زندگی

رقابت تیم‌های ایرانی و عربستانی از گذشته همیشه از حساسیت بالایی برخوردار بوده است؛ حالا برانکو و تیمش برای اینکه شانس‌های خود برای صعود به مرحله‌ یک هشتم نهایی را زنده نگه دارند باید الاهلی سه امتیازی را شکست دهند وگرنه بعید نیست که در همین مرحله‌ گروهی با لیگ قهرمانان خداحافظی کنند. در واقع پرسپولیس اگر بتواند از دو بازی پیش‌رو برابر الاهلی عربستان که  فردا (چهارشنبه) و دو هفته‌ دیگر برگزار می‌شود چهار امتیاز بگیرد به صعود امیدوار می‌شود.

صعود، اتفاق دور از ذهنی نیست و شاگردان برانکو حتی با اینکه شانس میزبانی در ورزشگاه آزادی را از دست داده‌اند و میزبانی و میهمانی‌ آن‌ها در دو بازی رفت و برگشت، در امارات خواهد بود؛ البته شانس با پرسپولیس یار بود که هم باشگاه الوصل و هم عربستانی‌ها برای میزبانی از تیم برانکو دوباره عمان را انتخاب نکردند؛ در هر صورت پرسپولیس حالا می‌تواند روی حمایت ایرانی‌های ساکن امارات حساب کند، حمایتی که امیدوار هستیم به پیروزی قرمزها ختم شود.

این سومین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان است و هواداران امیدوار هستند که پروفسور کروات با تجربه‌ نخستین پیروزی آسیایی در نخستین بازی بین‌المللی امسال، بار دیگر خنده را بر چهره‌شان بنشاند؛ شکست الاهلی البته به این راحتی هم نیست.

اما مهم‌ترین بازی پرسپولیس بازی فردا (چهارشنبه) با الاهلی است که اگر با پیروزی قرمزها تمام شود، شانس صعود به خودشان بستگی دارد و در غیر این‌صورت باید منتظر بازی‌های آینده و نتایجی که سایر تیم‌های گروه رقم می‌زنند، بمانند. در واقع پرسپولیس چاره‌ای جز شکست دادن نماینده عربستان ندارد و تنها در این صورت است که می‌تواند به مسیر صعود قدم بگذارد.

کد خبر 372537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.