با بسته شدن پمپاژ آب سرچشمه خوانسار موافق نیستیم

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: از سوی آب منطقه‌ای استان پمپاژ آب سرچشمه خوانسار بسته شده است که موافق این کار نیستیم گرچه تصور داشتند با ورود آب سرچشمه به سد، امکان سرریز شدن وجود دارد که البته این موضوع نیز ممکن نیست زیرا حجم آب سد باغکل تا تراز نرمال فاصله زیادی دارد.

منصور کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار با بیان اینکه در پی بارش‌های اخیر ۴۳ خانه در روستاهای شهرستان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند اظهار کرد: سه میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های این شهرستان وارد شده است.

وی گفت: از ابتدای سال با توجه به بارندگی‌ها در شهرستان ستاد مدیریت بحران تشکیل و نقاط حادثه خیز شناسایی و کنترل شدند که در نتیجه آن از ورود سیلاب به داخل شهرستان جلوگیری شد.

فرماندار خوانسار با بیان این‌که ظرفیت آبگیری سد باغکل ۵.۵ میلیون متر مکعب است که اکنون دو میلیون و ۹۵۰ هزار متر مکعب آن آبگیری شده است افزود: سد باغکل به دلیل نقص فنی فرار آب دارد و اگر دستگاه پمپاژ آب سرچشمه کار کند روزانه ۳۰ هزار متر مکعب به آب سد اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه آب سرچشمه منبع تغذیه منابع زیر زمینی و قنوات منطقه است افزود: از سوی آب منطقه‌ای استان پمپاژ آب سرچشمه خوانسار بسته شده است که موافق این کار نیستیم گرچه تصور داشتند با ورود آب سرچشمه به سد امکان سرریز شدن وجود دارد که البته این موضوع نیز ممکن نیست زیرا حجم آب سد باغکل تا تراز نرمال فاصله زیادی دارد.

کمالی گفت: آورد حوضه آبریز سد به حدی نیست که آب سد سرریز شود. حوضچه‌ و گابیون بندی که در حوزه‌های بالادست از سوی جهاد کشاورزی ایجاد شده است موجب جلوگیری از ورود سیلاب شدید به داخل شهرستان می‌شود و اگر این گابیون بندی در اطراف دره‌ها و کوه‌ها ایجاد نشده بود با بحران سیل مواجه بودیم.

کد خبر 372516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.