بهره‌برداری از رینگ حفاظتی شمال شهر تا شش ماه آینده

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: با بهره‌برداری از حلقه حفاظتی شمال شهر اصفهان، تردد کامیون‌ها که موجب تصادفات فوتی و جرحی در منطقه ۱۴ شده، به طور قطع متوقف می‌شود.

علی شمسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: انجام پروژه خیابان ۳۶ متری امتداد میدان فرزانگان تا بزرگراه شهید اردستانی، احداث میدان امید، تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید اردستانی، ورزشگاه ارزنان، ورزشگاه عمان سامانی و احداث خیابان منتظر المهدی از جمله طرح‌های در حال انجام  است که پنج طرح از این طرح‌ها سال ۱۳۹۸، در چند مرحله و در بازه زمانی ۹ ماهه به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت محله حصه، گفت: آسفالت کشی همه معابر محله حصه، خط کشی و جدول گذاری آن انجام شده و منازل مسکونی این محله همه خدمات اعم از آب، برق، گاز و فاضلاب را دریافت کرده‌اند.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با احداث فاضلاب، بهداشت عمومی محله حصه تقریبا تکمیل و احیای پارک، کتابخانه و فرهنگسرا نیز انجام شده است.

وی با اشاره به زمین‌های بایر کشاورزی محله حصه و مشکلات ناشی از آن عنوان کرد: احیای زمین‌های بایر کشاورزی محله در حدود اختیارات شهرداری نبوده و شهرداری نمی‌تواند هیچ گونه برنامه عمرانی اعم از تغییر کاربری یا اجرای طرحی را در این زمین‌ها داشته باشد.

شمسی اضافه کرد: عملیات عمرانی چهار ایستگاه مترو نیز در منطقه ۱۴ در حال انجام است و بنا بر پیش بینی انجام شده، TBM یا دستگاه حفار تا خردادماه به ایستگاه حرم که دومین ایستگاه واقع در منطقه ۱۴ است، می‌رسد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان افزود: احداث چهار ایستگاه مترو در این منطقه، حداقل تا دو سال دیگر ادامه دارد که این عملیات عمرانی طبیعتا موجب ایجاد ترافیک در منطقه ۱۴ شده، اما مشکل ترافیکی میدان جوان تا چهار ماه آینده برطرف می‌شود.

شمسی ادامه داد: بهره‌برداری از حلقه حفاظتی شمال شهر اصفهان نیز تا شش ماه آینده به منظور رفع مشکلات ترافیکی شمال شهر و منطقه ۱۴ شهر اصفهان انجام می‌شود؛ ایجاد این رینگ حفاظتی موجب خروج قطعی کامیون‌ها از منطقه ۱۴ شده و تصادفات جرحی و فوتی ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

کد خبر 372513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.