خودروهای آلاینده باید عوارض پرداخت کنند/بهره‌برداری از اپلیکیشن "باریار ۷۲۴"

مجید طهماسبی گفت: بر اساس لایحه زیست محیطی به خودروهایی که در اثر تردد برای شهر اصفهان آلایندگی ایجاد کنند در این زمینه عوارض تعلق خواهد گرفت که بیشتر آن جنبه کمک به ارتقای استانداردها در خودروهای حمل و نقل بار دارد.

مجید طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با بهره‌برداری از اپلیکیشن "باریار ۷۲۴" که امکان دانلود آن از طریق کافه بازار و سایت سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان فراهم شده، شهروندان می‌توانند در یک بستر امن و سریع محصولات خود را جا به جا کنند.

وی ادامه داد: سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان در نظر دارد که در سال ۹۸ با جدیت بیشتر امور مهمی را پیگیری کند که باعث تحقق حقوق شهروندان اصفهانی باشد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان افزود: یکی از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندان حق داشتن هوای پاک برای تنفس است، از این رو سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان با تصویب لایحه عوارض زیست محیطی تردد که به ارتقای استاندارد خودروهای دیزل تردد کننده در سطح شهر کمک می‌کند سعی در افزایش کیفیت هوای شهر دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس لایحه زیست محیطی به خودروهایی که در اثر تردد برای شهر اصفهان آلایندگی ایجاد کنند در این زمینه عوارض تعلق خواهد گرفت که بیشتر آن جنبه کمک به ارتقای استانداردها در خودروهای حمل و نقل بار دارد.

طهماسبی با اشاره به تصویب لایحه "عوارض اضافه تناژ" در اواخر سال گذشته گفت: یکی از عواملی که به شدت زیرساخت‌های شهری و المان‌های شهری را دچار خسارت می‌کند موضوع "اضافه تناژ" است؛ اضافه تناژ باعث می‌شود فرمان‌پذیری خودرو کاهش یافته و با افزایش فشار بر روی موتور خودرو، احتراق به شکل کامل انجام نشود و به همین دلیل افزایش مصرف سوخت و آلایندگی اتفاق خواهد افتاد که خطرات زیادی برای شهروندان همراه دارد.

وی افزود: در همین راستا اجرای طرح عوارض اضافه تناژ در سال ۹۸ محقق خواهد شد تا از اضافه تناژ خودروهای سنگین و خسارت به زیرساخت‌های شهری جلوگیری شود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه مکانیزم‌ها و راهکارهای اجرای طرح عوارض اضافه تناژ آماده شده و تجهیزات مورد نیاز آن به زودی خریداری خواهد شد گفت: به زودی فراخون اجرای این طرح اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: بنا بر اعلام معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در سال گذشته حدود ۵۸ میلیارد تومان برای روسازی آسفالت معابر شهری هزینه شده است، بنابراین اگر فرض کنیم فقط پنج یا ۱۰ درصد این هزینه مربوط به اضافه تناژ خودروهای سنگین بوده که باعث تخریب روسازی آسفالت‌ها شده است در می‌یابیم که اضافه تناژ رقمی حدود پنج تا شش میلیارد تومان خسارت به آسفالت شهر وارد کرده است از این رو امیدواریم امسال با اجرای این لایحه بتوانیم از این موضوع جلوگیری کنیم.

طهماسبی گفت: اضافه تناژ باعث کاهش فرمان‌پذیری خودروهای سنگین می‌شود و خطرات نقض ایمنی را برای شهروندان رقم می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: اجرایی کردن موضوع بارنامه برای هویت‌بخشی و شناسنامهدار کردن بار در سطح شهر در سال جاری محقق خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری از چهار مرکز معاینه فنی سبک در شهر اصفهان بهره برداری خواهد شد گفت: نقاط در نظر گرفته شده برای این مراکز با اولویت جنوب و جنوب غرب اصفهان است.

کد خبر 372511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.