آمریکا حق دفاع ملی مردم ایران را نقض کرده است

دستیار پیشین رییس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: با توجه به فعالیت‌های سپاه پاسداران در زمینه‌های کمک و امدادرسانی به افراد آسیب دیده، از این به بعد این بخش از حقوق شهروندی مردم ایران نیز توسط آمریکا نقض می‌شود.

الهام امین‌زاده پیرامون تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی دولت آمریکا به خبرنگار ایمنا  اظهار کرد: آمریکا نیروی نظامی یک کشور را که وظیفه دفاع  و سازندگی دارد در لیست گروه های تروریستی قرار داده در واقع با این اقدام حق دفاع ملی مردم را نقض می‌کند.

دستیار پیشین رییس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: با توجه به فعالیت‌های سپاه در زمینه‌های کمک و امداد رسانی به افراد آسیب دیده، از این به بعد این بخش از حقوق شهروندی مردم ایران نیز نقض می‌شود.

امین‌زاده خاطر نشان کرد: بنابراین با این اقدام آمریکا فعالیت هایی که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در امور ملی و حقوق شهروندی انجام می دهد زیر سوال رفته و به نوعی آمریکا خودش را در مقابل ملت ایران قرار داده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در دولت یازدهم در مورد اقداماتی که ایران می تواند در این راستا انجام دهد گفت: ایران می‌تواند از آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند، زیرا اقدام آمریکا نوعی اختلال در دفاع ملی کشور است.

کد خبر 372490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.