سد گاوشان در کرمانشاه سرریز کرد/بازگشت پرنده‌ها به تالاب آق‌گل در ملایر

در بسته خبری امروز از کمک ۴۳ میلیارد تومانی مردم به سیل‌زدگان تا کاهش گردشگران نوروزی در شهرستان بروجن و جمع‌آوری ۱۲ تن زباله از مناطق گردشگری گچساران را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

کمک ۴۳ میلیارد تومانی مردم به سیل‌زدگان

لرستان: پرویز فتاح، رییس کمیته امداد  که به منظور بازدید از سیل زدگان به لرستان سفر کرده بود، گفت: تسهیلات اشتغال پرداخت شده به افرادی که از سیل دچار آسیب شده‌اند بدون تشریفات اداری استمهال شده و برای ایجاد شغل جدید از ۲۰ تا ۵۰ میلیون وام توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت می‌شود.

ارسال ۱۵ کامیون مواد غذایی، بهداشتی و پزشکی به مناطق سیل‌زده لرستان

لرستان: مهدی بابایی، نماینده سازمان‌های مردم نهاد لرستان گفت: تا به امروز بیش از ۱۵ کامیون اقلام کمکی مانند مواد غذایی، وسایل بهداشتی و نیازهای پزشکی میان سیل زدگان پلدختری توزیع شده است.

تخلیه آب منازل اولویت نخست شهرداری خرم‌آباد است

لرستان: وحید رشیدی، شهردار خرم‌آباد گفت: آب‌گرفتگی اولین دغدغه‌ای است که اکثر شهروندان ما دارند و امیدواریم نیروهای شهرداری بتوانند در کمترین زمان ممکن آب‌گرفتگی منازل را رفع کنند.

********************************************************************************

نزدیک به ۷۰۰ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه اسکان یافتند

کرمانشاه: امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: ۶۸۹ هزار و ۱۲۵ نفر مسافرنوروزی در اماکن اقامتی استان اقامت یافتند.

سد گاوشان در کرمانشاه سرریز کرد

کرمانشاه: بارندگی‌های روزهای اخیر هر چند خسارت‌هایی را به بار آورد، اما در کنار این خسارت‌ها موجب پر شدن ظرفیت سدها و سرسبزی طبیعت نیز شده است. سد گاوشان با گنجایش مخزن ۵۵۰ میلیون مترمکعب به‌عنوان تامین کننده آب شرب بخشی از شهر کرمانشاه در واقع به‌عنوان سد تامین کننده آب شرب شناخته شده است.

صادرات از مرزهای کرمانشاه رشد ۴۸ درصدی داشته است

کرمانشاه: خلیل حیدری، مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته صادرات خروجی از طریق مرزی استان از لحاظ ارزش رشد ۴۸ درصدی و از حیث وزن نیز رشد ۳۵ درصدی داشته است.

*********************************************************************************

مشکلات گسترده عمرانی در شهرک منظریه شهرکرد

چهارمحال و بختیاری: عبدالعلی ارژنگ، فرماندار شهرکرد گفت: مشکلات عمرانی شهرک منظریه بسیار زیاد است و باید به این نکته توجه کرد که زیرساخت‌های موجود جوابگوی نیازهای مردم این منطقه نیست.

کاهش گردشگران نوروزی در شهرستان بروجن

چهارمحال و بختیاری: بهادر نوروزی، رییس اداره‌ی میراث فرهنگی شهرستان بروجن با بیان اینکه ۱۰۱ هزار نفر گردشگر از شهرستان بروجن بازدید کردند، گفت: در مجموع امسال با کاهش گردشگر در این شهرستان مواجه بودیم.

اعلام آمادگی بهره‌برداران معادن چهارمحال و بختیاری برای کمک به سیل‌زدگان

چهارمحال و بختیاری: محمد کاظم منزوی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تخریب بسیاری از راه‌های ارتباطی در حادثه سیل اخیر و با هماهنگی‌های انجام شده بسیاری از معدنکاران شهرستان لردگان جهت خدمات‌رسانی به مناطق سیل زده آماده‌اند.

*******************************************************************************

جمع‌آوری ۱۲ تن زباله از مناطق گردشگری گچساران

کهگیلویه و بویراحمد: ولی رمضانی، رییس اداره حفاظت از محیط زیست گچساران گفت: ۱۲ تن زباله از مناطق گردشگری گچساران با همت اعضای سبزگامان و شهرداری دوگنبدان جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری ۲۷هزار تخلف آب و فاضلاب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: سیدعلی لدنی‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی پنج سال اخیر بیش از ۲۷ هزار تخلف آب و فاضلاب شناسایی شد که ۸ هزار از این موارد مربوط به سال ۹۷ بود.

شهریور ۹۸ زمان تکمیل محور پاتاوه-دهدشت

کهگیلویه و بویراحمد: عدل هاشمی‌پور، نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید وزیر راه و شهرسازی از محور پاتاوه-دهدشت شهریور ماه ۹۸ زمان بهره‌برداری از این محور اعلام شد.

********************************************************************************

احداث پل‌های موقت و دائم گاومیشان در روزهای آینده

ایلام : علی اصغر کاظمی ، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: ارتباط جاده شهرستان دره‌شهر به استان‌های لرستان و خوزستان که بر اثر سیل قطع شده بود با احداث پل‌های دائم و موقت در روزهای آینده برقرار می‌شود.

اختصاص دوماه مستمری و بسته‌های حمایتی برای مددجویان سیل‌زده در ایلام

ایلام : فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد ضمن بازدید از سیل زدگان ایلامی از ارائه بسته‌های حمایتی کمیته امداد به مددجویان سیل‌زده خبرداد و گفت: واریز کمک نقدی معادل دوماه مستمری به مددجویان سیل‌زده در استان ایلام، آغاز شده است.

دادستان ایلام دستور پلمب مطب‌های بدون دستگاه کارت‌خوان را صادر کرد

ایلام : افشار خسروی زاد، دادستان مرکز استان ایلام طی دستوری اعلام کرد: از شنبه ۲۴ فروردین ماه ۹۸ از فعالیت مراکز درمانی و مطب‌های پزشکان بدون داشتن دستگاه کارت‌خوان ممانعت به عمل می‌آید.

*********************************************************************************

۶۰ هزار خانوار کردستانی زیر پوشش صندوق حمایتی روستایی قرار دارند

کردستان:  جبار احمدپور، رییس صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کردستان گفت: هم‌اکنون بیش از ۶۰ هزار خانوار روستایی و عشایر استان زیر پوشش صندوق حمایتی روستایی و عشایر قرار دارند.

بیش از ۱۹۰۰ واحد فرآورده خون در بین مراکز درمانی کردستان توزیع شد

کردستان: محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: در بازه زمانی اجرای طرح سلامت نوروزی یک هزار و ۹۳۴ واحد خون در بین مراکز درمانی استان توزیع شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش دارد.

ارسال محموله ۲۰۰ میلیون تومانی کمک‌های هلال احمر کردستان برای سیل‌زدگان

کردستان: محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از ارسال محموله ۲۰۰ میلیون تومانی کمک‌های هلال احمر کردستان برای سیل‌زدگان در پل‌دختر خبر داد.

********************************************************************************

کاهش زمان خاموشی مشترکان برق در زنجان

زنجان: علیرضا علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از کاهش زمان خاموشی مشترکان برق در زنجان طی سال گذشته خبر داد.

متجاوزان به حریم رودخانه‌ها تسهیلات نمی‌گیرند

زنجان: فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان با بیان اینکه در دادن آمار به مردم باید صادق باشیم، افزود: جداول مربوط به خسارت احصا شده است و به همه خسارت‌دیدگان تسهیلات داده می‌شود اما کسانی که به حریم رودخانه تجاوز کردند باید پاسخگوی کارهای خود باشند و از طرفی به این افراد تسهیلاتی نخواهیم داد.

**********************************************************************************

رشد ۸ برابری اقامت در خانه‌های بوم گردی همدان

همدان: علی خاکسار، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از رشد هشت برابری اقامت گردشگران در خانه‌های بوم‌گردی همدان خبر داد.

بازگشت پرنده‌ها به تالاب آق‌گل در ملایر

همدان: مجید شعبانلو، رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر با بیان اینکه با توجه به بارندگی‌های اخیر وضعیت تالاب آق‌گل مساعد شده است گفت: با پرشدن تالاب، پرندگان زیادی همچون حواصیل، اردک، پرستوی دریایی و چوپا به آن مهاجرت کرده‌اند.

کد خبر 372486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.