ماجراجویی آسیایی ذوب آهن/راه صعود هموار شد

تیم فوتبال ذوب‌آهن در سومین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با شکست الوصل امارات نیمی از راه صعود از مرحله گروهی را طی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آخرین بازی دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ذوب‌آهن ایران موفق شد به دومین برد خودش در این رقابت ها دست پیدا کند و الوصل امارات را با نتیجه سه بر یک شکست دهد.

هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

ورزشگاه:زعبیل دوبی

گل‌ها: کایو دقیقه ۱۵ برای الوصل، اوساگونا دقیقه ۱۶، ارسلان مطهری دقیقه۳۵ ، حمید بوحمدان دقیقه۸۶برای ذوب آهن

اخطار:زبیر نیک نفس از ذوب آهن، خمیس اسماعیل، خلیل خمیس، احمد صالح، محمد حسن از الوصل

اخراج:

ترکیب تیم الوصل امارات : حمید نجار، عبدالله صالح، عبدالله جاسم، علی حسن(۷۸-علی عبدالرحمان)، کایو، خلیل خمیس، خمیس اسماعیل(۷۰-حمید جاسم)، یوسف احمد(۵۵-محمد حسن)، سالم جمعه، هزاع الفارسی و احمد علی صالح

ترکیب تیم ذوب آهن ایران: محمدرشید مظاهری، هادی محمدی، محمد نژاد مهدی، حمید ملکی، میلاد فخرالدینی(۹۲-مجتی مقتدایی)، حمید بوحمدان، قاسم حدادی فر(۹۰-علیرضا چراغعلی)، زبیر نیک نفس(۶۷-رضا حبیب زاده)، ارسلان مطهری، سیدمحمدرضا حسینی و کریستین اوساگونا

سرمربی: علیرضا منصوریان

داور: یودای یاماموتو

کمک ها: هیروما ریو – نیشی هاشی ایسائو

داور چهارم: توجو مینرو

نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا:  کیم یونگ جو از کره جنوبی

ناظر داوری: عبدالوف فرخاد از ازبکستان

شرح بازی:

تیم فوتبال ذوب آهن به عنوان تیم دوم جدول گروه با روحیه ای بسیار خوب در زمین الوصل امارات به میدان رفت تا با گرفتن هر ۳ امتیاز این بازی شانس صدرنشینی در گروه را هم پیدا کند. در ده دقیقه ابتدایی بازی آنچنان جذاب نبود و دو تیم بیشتر مشغول محک زدن یکدیگر بودند تا اینکه در دقیقه ۱۵ الوصلی ها بر روی یک غافلگیری دروازه ذوب آهن را باز کردند. اما در حالیکه اماراتی هنوز هم در فضای شادی بعد از گل بودند ذوب آهن به فاصله یک دقیقه این گل را جبران کرد تا کار به تساوی کشیده شود. بعد از گل تساوی باز هم ذوب آهن بازی بهتری نسبت به حریف خودش به نمایش گذاشت و در دقیقه ۵ ارسلان مطهری دومین گل تیمش را به ثمر رساند و در یک ربع پایانی هم اتفاق خاصی در جریان بازی نیفتاد تا نماینده فوتبال ایران نیمه اول را برنده راهی رختکن شود.

با شروع نیمه دوم الوصلی ها برای جبران گل خورده پیش گشیدند و از طرف دیگر ذوب آهن هم با انجام یک بازی دفاعی و منطقی در فکر استفاده از ضد حملات بود. ولی قدرت دو تیم برابر بود و این مسئله باعث شد کیفیت بازی به شدت افت کند. اما در ده دقیقه پایانی روند بازی کاملا عوض شد و این ذوب اهن بود که با انجام چند حمله خطرناک موفق شد به گل سوم هم دست پیدا کند تا در نهایت با این برد مطلق آماده صعود از این گروه باشد.

شرح گل‌:

دقیقه۱۵ گل الوصل: پاس احمد صالح در داخل محوطه جریمه ذوبآهن به کایو رسید و این بازیکن هم با چرخشی به موقع و ضربه ای دقیق توپ را در کنج دروازه ذوب آهن قرار داد.

دقیقه۱۶ گل اول ذوب آهن-سانتر ملکی از جناح چپ با ضربه سر شیرجه ای اوساگونا تبدیل به گل تساوی ذوب آهن شد.

دقیقه۳۵-گل دوم ذوب آهن-بر روی یک پرتاب اوت ضربه نرم و ارام ارسلان مطهری خیلی راحت و بی دردسر در گوشه دروازه الوصل قرار گرفت.

دقیقه۸۶-گل سوم ذوب آهن-شوت محکم و زمینی حمید بوحمدان از پشت محوطه جریمه در گوشه دروازه الوصل قرار گرفت.

دقایق حساس:

دقیقه۳-سانتر فخرالدینی با ضربه سر مطهری به بیرون رفت.

دقیقه۲۹-شوت بی دقت حدادی فر از پشت محوطه جریمه به کنار دروازه الوصل زده شد.

دقیقه۵۲-مانور کایو در پشت محوطه جریمه یک موقعیت مناسب برای این بازیکن فراهم کرد اما تکل به موقع هادی محمدی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه۸۲-تکل عبدالله جاسم اجازه نداد که دروازه الوصل برای بار سوم بر روی شوت حدادی فر باز شود.

دقبقه۸۴-شوت اوساگونا به بالای دروازه الوصل رفت.

دقیقه۸۵-شوت پای چپ ارسلان مطهری در مقابل دروازه به عبدالله جاسم خورد و به کرنر رفت.

دقیقه۸۸-شوت کایو از داخل محوطه جریمه با واکنش به موقع رشید مظاهری برگشت داده شد.

اتفاق ویژه:

دومین برد خارج از خانه ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا مهم ترین اتفاق این بازی بود.

بهترین بازیکن

سید محمدرضا حسینی در کنار  حمید ملکی و اوساگونا از بهترین بازیکنان این بازی بودند.

کد خبر 372477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.