آمریکا: هوآوی تحریم‌ها را دور زده است

مقامات آمریکایی، مدعی شده‌اند که اطلاعات جدیدی پیرامون شرکت هوآوی کسب کرده‌اند و این اطلاعات نشان می‌دهد هوآوی تحریم‌های ایالات متحده را دور زده است و به فساد بانکی مبتلا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک دادستان آمریکایی در صفحه توییترش در این باره نوشته است جمع آوری اطلاعات از این شرکت چینی طبق قانون نظارت اطلاعات خارجی آمریکا (FISA) صورت گرفته است و این اطلاعات که هنوز صحت آن‌ها تأیید نشده است باید تا پایان بررسی پرونده به صورت محرمانه باقی بماند.

دولت آمریکا پنجشنبه‌ گذشته، اطلاعیه‌ای را برای شرکت هواوی ارسال کرد که در آن اعلام شد آمریکایی‌ها قصد دارند از اطلاعات به‌دست‌آمده از سیستم‌های امنیتی شرکت هوآوی در دادگاه استفاده کنند. به‌علاوه، آن‌ها جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از جستجوهای فیزیکی و برنامه‌های نظارتی الکترونیکی و در حقیقت صحت ادعای هوآوی مبنی بر جاسوسی آمریکا را نیز تأیید کردند. البته، تا کنون جزئیات زیادی از محتوای اطلاعات و روش‌های دقیق جمع‌آوری آن‌ها بیان نشده است.

آمریکا از مدتی پیش تلاش می‌کرد تا کشورهای دیگر، استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی را متوقف کنند. علت اصلی تلاش‌های ایالات متحده برای کمرنگ کردن نقش این شرکت فناوری در فضای مجازی این بود که در چین اداره می‌شود. آمریکایی‌ها گمان می‌کردند دولت چین از طریق گوشی‌ها و دستگاه‌های هوآوی از شهروندان جاسوسی می‌کند. البته هوآوی بارها در اطلاعیه‌های مختلف اعلام کرد که نگرانی ایالات متحده در این مسئله، بی مورد است.

منگ، رییس شرکت هوآوی که اعلام کرده بود شرکتش درباره اتهامات غیررسمی اظهار نظر نمی‌کند در دسامبر ۲۰۱۸ در کانادا و به درخواست دولت ایالات متحده دستگیر شد. اتهام دولت آمریکا برای دستگیری او تقلب‌های بانکی بود و بررسی این اتهامات تا ماه ژانویه سال جاری به طول انجامید. پرونده رییس این شرکت با رأی دادگاهی بر بی گناهی‌اش بسته شد و سخنگوی هوآوی نیز تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

همچنین آمریکایی‌ها معتقدند هوآوی قصد دارد تا از طریق شرکت اسکای‌کام، کالا و خدمات فناوری را با ایران مبادله کند و پول آن را توسط بانک‌های بین المللی دریافت کند.

ماه گذشته نیز، رویترز گزارشی پیرامون نظارت آمریکایی‌ها بر هواوی منتشر کرد که در آن، روش‌های ردگیری مخفیانه‌ی فعالیت‌های هواوی شرح داده شد. طبق ادعاهای رویترز، مقامات آمریکایی اطلاعاتی را از دستگاه‌های همراه مدیران شرکت چینی در فرودگاه‌ها کپی کرده‌اند که در آن اطلاعات، جزئیاتی از فعالیت‌های مشکوک شرکت به چشم می‌خورد.

کد خبر 372470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.