۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
خطر مرگ در کمین گوشت قرمز خورها!

بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد حتی مصرف مقدار اندک گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده، عمر افراد را کاهش می‌دهد و افزایش میزان خطر مرگ آن‌ها را همراه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تحقیقات پیشین ارتباط میان مصرف مقادیر زیاد گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده را با خطر ابتلا به بیماری‌های خاص نشان می‌دهد. اما بررسی‌های جدید محققان دانشگاه "Loma Linda" در کالیفرنیا حاکی است که حتی مصرف مقدار اندک گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده نیز سلامت افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد و باعث کاهش طول عمر آن‌ها می‌شود.

به گفته سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل در طول ۵۰ سال گذشته میزان مصرف گوشت قرمز و گوشت پرندگان در کشورهای درحال توسعه و جوامع توسعه یافته افزایش یافته است. بررسی‌های قبلی نشان داده است که مصرف گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده باعث ابتلا به امراض مختلفی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و حتی برخی سرطان‌ها می‌شود. همچنین تاثیر مقادیر متوسط و زیاد این گوشت‌ها بر میزان مرگ و میر افراد نیز بررسی شده است.

اما در تحقیق جدید ارتباط میان مصرف مقدار اندک گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده با خطر مرگ ناشی از امراض قلبی و سرطان مورد توجه قرار گرفته است. به گفته محققان خوردن مقدار کم این گوشت‌ها نیز میزان خطر مرگ افراد را افزایش می‌دهد.

محققان دانشگاه Loma Linda دو فاکتور شامل علت مرگ بیش از هفت هزار فرد در طول یک دوره ۱۱ ساله و رژیم غذایی آن‌ها را ارزیابی کردند. این افراد مقدار کمی گوشت مصرف می‌کردند به گونه‌ای که میزان مصرف روزانه ۹۰ درصد از آن‌ها کمتر از ۶۲ گرم بود.

نتیجه بررسی‌های جدید نشان داد بیماری‌های قلبی عروقی متهم اصلی مرگ دو هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد بوده است و هزار و ۸۰۰ نفر به دلیل سرطان جان خود را از دست دادند.

یافته‌های جدید حاکی از این است که میان مصرف گوشت قرمز  و گوشت‌های فرآوری شده و مرگ و میر کلی افراد و همچنین مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی ارتباط وجود دارد و حتی مصرف مقدار اندک این گوشت‌ها سلامت افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

کد خبر 372469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.