پمپاژ آب از فاضلاب به رودخانه کارون چالش جدی اهواز است/ آغاز عملیات ساماندهی مسیل‌ها

شهردار اهواز گفت: ۱۰۰ درصد ورود فاضلاب شهر اهواز به سمت رودخانه است و از آنجایی که تراز فاضلاب‌ها پایین‌تر از رودخانه است مشکلاتی را در خصوص پمپاژ کردن آب از فاضلاب به رودخانه خواهیم داشت.

منصور کتانباف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ۶۲.۵ کیلومتر از شهر اهواز را سواحل رودخانه کارون تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: این رودخانه از وسط شهر اهواز می‌گذرد و شهر را به دو بخش غرب و شرق تقسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط عادی دبی رودخانه در هنگام عبور از شهر دو هزار و ۲۰۰ متر مکعب است، ادامه داد: امروز این دبی به میزان سه هزار و ۲۰۰ متر مکعب افزایش یافته است.

شهردار اهواز با بیان اینکه با توجه به افزایش دبی آب در رودخانه همه سواحل تفریحی غرق  آب شده است، افزود: البته باید توجه داشت که در حال حاضر سازه‌های کنترل سیلاب در محدوده شهر با مشکل مواجه نشده است و تنها در زمان عبور از پل‌ها به دلیل غرق اب شدن پل‌ها امکان عبور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سیل‌بندهای قدیمی شهر نیاز به استحکام سازی و ارتفاع سازی دارد، گفت: قبل از افزایش دبی رودخانه در این زمینه اقداماتی صورت گرفت اما همچنان نیاز به مستحکم سازی این مسیل‌ها وجود دارد.

کتانباف همچنین با بیان اینکه در حال حاضر پایش مکرر آب رودخانه در دستور کار است و همه توان خود را برای جلوگیری از ورود سیلاب‌ها به شهر بکار گرفته‌ایم، ادامه داد: باید توجه داشت که ۱۰۰ درصد ورود فاضلاب شهر اهواز به سمت رودخانه است و از آنجایی که تراز فاضلاب‌ها پایین‌تر از رودخانه است مشکلاتی را در خصوص پمپاژ کردن آب از فاضلاب به رودخانه خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی و اعلام وزارت کشور اصفهان به عنوان معین اهواز معرفی شد و امروز نیروهای شهرداری اصفهان به این اهواز وارد شدند.

شهردار اهواز با بیان اینکه با همکاری نیروهای شهرداری اصفهان  افزایش ارتفاع و استحکام بخشی سیلاب‌ها را در دستور کار داریم، تصریح کرد: تاکنون ۳۵ کامیون کمپرسی، ۹ دستگاه لودر و یک دستگاه بولدوزر از شهرداری اصفهان عملیات اجرایی را در دو سوی رودخانه کارون انجام دهیم.

کد خبر 372465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.