تنها دلیل عدم حضور وزرا در مجلس ضعف مجلس است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حضور وزرا در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هیچ دلیلی برای عدم حضور آنها وجود ندارد جز ضعف مجلس. ما باید این ضعف را درمان کنیم.

به‌ گزارش ‌ایمنا، حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز دوشنبه- ۱۹ فروردین- مجلس شورای اسلامی بیان‌ کرد: حادثه غم انگیز سیل زدگان در سراسر کشور غمی بزرگ بر دوش همه ما و همه این مسئولان کشور است. دولت و مجلس شورای اسلامی باید  مصوبات قدرتمندی را برای سیل زدگان در سراسر کشور داشته باشد.  زیرساخت‌های این استان‌های سیل زده باید مجددا ساخته شود و فریاد مردم نیز شنیده شود.

وی ادامه‌ داد: متاسفانه مجلس شورای اسلامی در راس امور قرار ندارد. مجلس شورای اسلامی وزرا را دعوت می‌کند، اما هنگامی که نمایندگان به مجلس می آیند می‌بینند که آقایان دولتی در مجلس شورای اسلامی حضور نداشتند. ما برنامه فراکسیون را تعطیل کردیم و گفتیم مجلس شورای اسلامی جلسه دارد. هیچ دلیلی برای عدم حضور آنها وجود ندارد به جز ضعف مجلس شورای اسلامی. ما باید این ضعف را درمان کنیم. این در شأن مجلس نیست. نمایندگان برای خودشان شأن و منزلتی دارند.

حاجی بابایی  با بیان این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطابه فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم اضافه کرد: در خصوص رونق اقتصادی، در خصوص این که ۲۲۶ مصوبه مجلس آمریکا علیه اقتصاد ملت ایران و معیشت ملت ایران مصوب شده است، جا دارد که مجلس شورای اسلامی مصوباتی را در دستور کار خود قرار دهد تا پاسخ این زیاده خواهی‌های آمریکا را بدهد. آنها به دنبال این هستند که سپاه سرافراز پاسداران را تروریست معرفی کنند، ولی ما در حال‌ تهیه طرح دو فوریتی هستیم. در صورتی که آمریکا این کار را انجام دهد، سازمان سیا، موساد  و جنایتکاران جنگی آمریکا در منطقه در مجلس به عنوان تروریست معرفی خواهند شد تا آمریکا بداند هر غلطی که بخواهد علیه ملت ایران نمی‌تواند انجام دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان‌ کرد: ما ۱۴ میلیارد دلار بودجه را مصوب کرده‌ایم و در اختیار دولت قرار داده‌ایم. ما ۱۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه را مورد نظر قرار دادیم. یک نماینده اکنون به من بگوید که در سال ۹۷ در منطقه او چند نفر بسته حمایتی دریافت کرده‌اند؟

منبع: ایسنا

کد خبر 372457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.