ستاد معین مدیریت بحران استان اصفهان در اهواز تشکیل شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ستاد معین مدیریت بحران استان اصفهان در اهواز با پیشگیری و کنترل سیل تشکیل شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شب گذشته دو هزار و ۱۸۸ دستگاه چادر مسافرتی با یک دستگاه تریلر از طریق هلال احمر به مناطق سیل‌زده خوزستان ارسال شد، همچنین کاروانی از ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین و ۴۵ دستگاه لدر، بلدزر و کامیون با همکاری شهرداری اصفهان و اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به خوزستان ارسال شد.

وی با اعلام خبر تشکیل ستاد معین مدیریت بحران استان اصفهان در اهواز افزود: این اقدام با هدف پیشگیری و کنترل سیل در مناطق سیل‌زده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در تشریح اقدامات دستگاه‌های مختلف استان اصفهان برای مناطق سیل‌زده تصریح کرد: طی روزهای گذشته تا به حال همه دستگاه‌های استان همکاری لازم برای سیل‌زدگان را داشته‌اند که از جمله این اقدامات اعزام ۵۰ نفر نیروی زمینی از هلال‌احمر با امکانات کامل، اعزام ۱۵۰ نفر از ستاد پشتیبانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) به منطقه لرستان که همچنان در حال امدادرسانی به روستاهای این منطقه هستند.

وی با اشاره به اعزام یک اکیپ درمانی سیار با تجهیزات کامل از بیمارستان شهید صدوقی به شهرستان آق‌قلا در گلستان اظهار کرد: همچنین تیم‌های بازسازی بنیاد مسکن استان با ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۵۰ نفر نیروی فنی، مهندسی در پلدختر در حال فعالیت و بازگشایی معابر هستند، ارتش منطقه اصفهان هم با ۳۷۰ نفر نیرو در لرستان با ایجاد بیمارستان صحرایی و امکانات کامل اعم از لدر و بلدزر در حال خدمت‌رسانی هستند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ۲۵۰ نفر از یگان نیروی انتظامی با تجهیزات کامل در پلدختر هستند، گفت: مرکز بهداشت استان اصفهان کاروانی از اقلام بهداشتی شامل شیرخشک، دارو و دیگر اقلام به مناطق سیل‌زده ارسال کردند.

وی در خصوص حضور شهرداری اصفهان در منطقه لرستان اظهار کرد: تیم‌های پشتیبانی عملیات و نجات در سیل شهرداری اصفهان و شش منطقه شهرداری در مناطق لرستان، پلدختر و خرم‌آباد حضور یافتند و خدمات لازم را ارائه کردند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حضور ادارات مخابرات و آب و فاضلاب تصریح کرد: اکیپ تعمیرات و بازسازی فیبر نوری و تجهیزات انتقال شرکت مخابرات استان با ۱۰ نفر نیرو به همراه تجهیزات به لرستان اعزام شدند، همچنین تیم اصلاح شبکه و تامین آب شرب اضطراری شرکت آب و فاضلاب استان با ۲۰ نفر نیرو و ۱۵ دستگاه خودرو به همراه تجهیزات شامل لوله و اتصالات و تانکرهای آبرسانی در منطقه پلدختر در حال ارائه خدمت هستند.

وی با تاکید بر حضور موثر ادارات استان در مناطق سیل‌زده گفت: تیم‌های تخصصی اداره برق با ۱۰ نفر نیروی عملیاتی برای بازسازی سیستم‌های برق اعزام شدند و اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با ۲۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۳۰ نفر نیرو طی ۸ روز توانستند در محور شهرهای معمولان و پلدختر ۲۰ کیلومتر راه جاده‌ای را بازگشایی کنند همچنین تیم‌های مهندسی، خودیاری و مردم‌یاری جهادی بسیج سازندگی استان در شهرستان آق‌قلای گلستان در حال ارائه خدمت هستند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران استان اصفهان در اهواز مستقر شده است، افزود: شهردار اصفهان و معاون امور عمرانی استانداری اصفهان هم به آنجا سفر کردند و تا به حال بیش از ۱۲۰ کامیون و تریلر اقلام اهدایی استان اصفهان و هدایای هلال احمر به مناطق سیل‌زده را منتقل کرده اند.

کد خبر 372453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.