کمک ۱۲ هزار میلیارد ریالی مشهد به سیل‌زدگان گلستان

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تاکنون برای استان گلستان محموله‌هایی به ارزش یک میلیارد تومان و همچنین اقلام دارویی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان ارسال شده است.

امیر شهلا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ، با بیان اینکه بارندگی‌های چند شب اخیر در مشهد آبگرفتگی‌های عمیقی را ایجاد نکرد، اظهار کرد: تنها در پل فجر آبگرفتگی باعث اختلال در رفت و آمد شده بود که توسط معاونت خدمات شهری و آتش‌نشانی، هم مجاری آب هم زیر پل تخلیه شد.

وی افزود: تعدادی از خانه‌ها نیز به دلیل بالا آمدن آب فاضلاب به مشکل خورده بودند که توسط آتش‌نشاتی به وضعیت آن‌ها رسیدگی شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: گلوگاه هایی در بافت شهری برخی از مناطق شهرداری ایجاد شده است که امکان اصلاح و مهندسی سازی معابر، پیاده‌روها و شبکه فاضلاب را به‌صورت مقطعی تحت الشعاع قرار داده زیرا جمعیت قابل توجهی در این محلات زندگی می‌کنند و هر اقدامی باعث مختل شدن زندگی افراد ساکن در آن مناطق می‌شود.

وی ادامه داد: بافت‌های فرسوده شهری نیاز به توسعه معابر آبراهی دارند بنابراین تنها اقدامی که می‌توان انجام داد، زه‌کشی مناسب آب در مناطق پرخطر از لحاظ جاری شدن سیلاب خواهد بود.

شهلا با اشاره به اینکه اولین کمک‌های ارسالی از سوی شهرداری توسط مشهد به مناطق سیل‌زده ارسال شد، خاطرنشان کرد: تاکنون برای استان گلستان محموله‌هایی به ارزش یک میلیارد تومان و به‌علاوه آن اقلام دارویی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان نیز ارسال شده است؛ کمک‌های ارسالی به لرستان نیز تا حدودی مانند گلستان خواهد بود که درحال تکمیل شدن است.

وی افزود: این کمک‌ها با همکاری هلال احمر ارسال شد و در ادامه آن نیز پویش مشهد مهربانی از روز گذشته آغاز شده و سعی داریم در چهار منطقه شهر با ایجاد ایستگاه، کمک‌های مردمی را برای استان‌های سیل‌زده ارسال کنیم.

عضو شورای شهر مشهد در پاسخ به انتقادات به برنامه خیابان غذا در شهر مشهد توضیح داد: ارزش گذاری درباره اقدامات فرهنگی تا حدودی سلیقه‌ای بوده و برخی از شهروندان از کیفیت آن رضایت دارند و بعضی دیگر خیر؛ اما رضایت نسبی شهروندان مشهدی با خیابان غذا همراه بود.

وی تصریح کرد: ممکن است جامع نبودن این برنامه یا گنجانده نشدن غذاهای سنتی در آن باعث واکنش منتقدان شده باشد اما باید بدانیم تامین نظر ۳.۵میلیون شهروند مشهدی به علاوه زائران و مسافرانی که از این برنامه‌ها دیدن می‌کنند، کار چندان آسانی نیست.

کد خبر 372447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.