۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
دو معادله، دو مجهول

شاگردان مرزبان باید از دو تیم استقلال خوزستان و سپیدرود در هفته بیست و ششم و بیست و هشتم میزبانی کنند که هر دو مسابقه شش امتیازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شش هفته به پایان فصل هجدهم لیگ برتر باقی‌مانده اما هنوز سقوط هیچ تیمی قطعی نشده؛ چراکه آن‌ها روی کاغذ همچنان شانس بقا در لیگ برتر را دارند. در این میان چند تیمی هم خیال‌شان راحت است.

چند تیم نه شانس قهرمانی، نه کسب سهمیه دارند و نه اینکه کاندید سقوط هستند، اما با نگاهی به برنامه بازی‌های شش هفته پایانی لیگ برتر به نکات قابل توجهی دست پیدا می کنیم که می‌تواند تکلیف برخی تیم‌ها را تا قبل از هفته سی‌ام مسابقات (هفته پایانی)  مشخص کند. تیم نفت مسجدسلیمان یکی از آن تیم‌هایی است که شرایط بالا را دارد.

 حاشیه امن

تیم نفت مسجدسلیمان در حال حاضر با ۱۹ امتیاز و بالاتر از تیم‌های سپیدرود و استقلال خوزستان قرار دارد. شاید فاصله چهار امتیازی با سپیدرود حاشیه امن مناسبی برای شاگردان علیرضا مرزبان نباشد اما آن چه این تیم و بازیکنانش را امیدوار به بقا کرده دو موضوع مهم است.

میزبانی از دو تیم انتهای جدول و دوم و همچنین تفاضل گل بهتر نسبت به آن دو تیم، دو موضوعی است که علیرضا مرزبان و شاگردانش را به بقا امیدوار کرده است؛  جدول بازی‌ها نشان می‌دهد که تیم نفت مسجدسلیمان بعد از بازی هفته جاری با پدیده در مشهد، برای سه بازی بعدی خود از خوزستان خارج نمی‌شوند.  
 


طبق برنامه، شاگردان مرزبان باید از دو تیم استقلال خوزستان و سپیدرود در هفته بیست و ششم و بیست و هشتم میزبانی کنند که هر دو مسابقه شش امتیازی است؛  نفتی‌ها در هفته بیست و هفتم میهمان نفت آبادان هستند.

 هنوز چیزی قطعی نشده و تیم‌ها شانس بقا دارند. تیم نفت مسجدسلیمان اگر در همین دو بازی رو در رو با تیم‌های قعر جدولی به پیروزی برسد، چه بسا در پایان هفته بیست و هشتم بقایش در لیگ قطعی شود، چراکه تیم سپیدرود در بازی‌های پیش‌رو تا قبل از بازی با نفت مسجدسلیمان باید با تراکتورسازی، پارس جم و فولاد مصاف دهد؛  بعد از آن هم با نساجی و استقلال تهران بازی دارد.
 


استقلال خوزستان بعد از بازی این هفته با فولاد و جدال با نفت در مسجدسلیمان، در چهار هفته پایانی به ترتیب با تیم‌های نساجی، استقلال، سایپا و سپاهان بازی می‌کند؛  به نظر می‌رسد حریفان استقلال خوزستان قوی‌تر و بازی‌های آن‌ها سخت‌تر باشد. اگرچه که حریفان استقلال خوزستان قوی هستند ولی سپیدرود نیز بازی‌های سختی را پیش‌رو دارد.

احتمال حساس

در حال حاضر با توجه به فاصله امتیازی سه تیم انتهای جدول، اگر نفت مسجدسلیمان و سپیدرود تا قبل از بازی رو در رو و به فرض اینکه در هر سه بازی به پیروزی برسند آن وقت جدال این دو تیم در هفته بیست و هشتم در مسجدسلیمان فوق‌العاده حساس خواهد شد اما این فقط یک احتمال است.

در شرایط فعلی نمی‌توان احتمالات دیگری را هم در نظر گرفت. به عنوان مثال اگر استقلال خوزستان در همین هفته برنده دربی باشد و نفت مسجدسلیمان در مشهد مقابل پدیده شکست بخورد آن‌وقت بازی هفته بیست و ششم نفت مسجدسلیمان با استقلال خوزستان حساسیت عجیبی پیدا می کند.


با توجه موارد گفته شده، یکی از فاکتورهای مهم تیم علیرضا مرزبان، میزبانی از دو تیم انتهای جدول است؛  اتفاقی که می‌تواند کمک زیادی به شاگردان مرزبان کند اما دو تیم دیگر نه تنها این شانس را ندارند بلکه بازی‌های سختی را هم در خانه حریفان دارند.

 سپیدرود و استقلال خوزستان هر دو تا پایان فصل باید در تهران با استقلال روبه‌رو شوند. البته آبی‌های اهوازی باید یک‌بار هم برای بازی با سپاهان، به اصفهان بیایند، ضمن اینکه بازی هفته بیست و پنجم سپیدرود با تراکتورسازی نیز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. رشتی‌ها برای بقا باید پیروز شوند و تراکتورسازی برای بیشتر نشدن فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس، باید امتیاز بگیرد، همین موضوع برای سخت شدن بازی برای دوتیم کافی است.
 

اینکه گفته می‌شود هر بازیِ در روزهای پایانی فصل برای تیم‌های جدول حکم یک فینال را دارد، خیلی هم بیراه نیست؛ از دست دادن امتیاز در این هفته‌ها شاید دیگر فرصت جبران را باقی نگذارد. اصلاً هم بعید نیست که تکلیف حداقل یکی از تیم‌های سقوط‌کننده به لیگ در یکی، دو هفته باقی‌مانده به پایان فصل مشخص شود.


 

کد خبر 372436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.