وجه نقد مهمترین نیاز مناطق سیل‌زده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: نیاز اصلی مناطق سیل‌زده وجه نقد است که بتوانند اقلام مورد نیاز منطقه را با آن خریداری کنند، همچنین اقلام بهداشتی، موادشوینده، پتو و موکت از جمله اقلام موردنیاز ضروری این مناطق است.

محسن مومنی در گفت‌وگو با ایمنا، اظهار کرد: ۲۲ کامیون و تریلی کالا به ارزش یک میلیارد تومان برای استان‌های سیل‌زده ارسال شد و نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان هم که از صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی جمع شده بود به این مناطق ارسال شد.

وی در خصوص مناطق سیل‌زده استان اصفهان افزود: در استان اصفهان ۱۱ شهرستان و ۷۰ روستا متاثر از سیل دچار خسارت شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه خسارات عمدتاً در شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر و چادگان بوده است، اظهار کرد: در منطقه سمیرم برای ۲۰۰ خانوار خسارت دیده اسکان اضطراری و اقدامات لازم امدادی انجام شد همچنین امدادگران هلال احمر به صورت تیم‌های مختلف آماده اعزام به مناطق سیل‌زده هستند.

وی با اشاره به اینکه اسکان موقت برای سیل‌زدگان شهرستان‌های استان توسط مدیریت بحران و بنیاد مسکن در حال پیگیری است، تصریح کرد: مناطق سیل‌زده استان اصفهان نسبت به چند روز قبل وضعیت بهتری دارند و اقدامات اولیه شامل اسکان اضطراری و در اختیار گذاشتن اقلام زیستی برای آنها انجام شد و در حال حاضر مشکل اورژانسی وجود ندارد.

مومنی در خصوص نیازهای اولیه مناطق سیل‌زده گفت: در مرحله اول نیازهای مناطق سیل‌زده وجه نقد است که اقلام موردنیاز منطقه را بتوانند با آن خریداری کنند همچنین اقلام بهداشتی، مواد شوینده، پتو و موکت از جمله اقلام موردنیاز ضروری این مناطق است.

وی با تاکید بر اینکه پایگاه‌های هلال احمر در شعب جمعیت هلال احمر برقرار است، تصریح کرد: پایگاه‌های بیشتری از فردا در میادین شلوغ شهر و مکان‌هایی که مردم دسترسی آسان‌تری داشته باشند ایجاد می‌شود و کمک‌های نقدی را مردم در بانک‌ها هم می‌توانند پرداخت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: در حال حاضر نیروی متخصص خاصی اعلام نیاز نشده اما داوطلبان کمک‌رسانی می‌توانند به واحد معاونت داوطلبان هلال‌احمر مراجعه کنند و فرم‌های لازم را پر کنند تا در زمان اعلام نیاز به تخصص آنها جمعیت با آنها در تماس باشد و از کمک آنها استفاده کند.

مومنی در خصوص کمک‌های سازمان هلال احمر به دیگر استان‌های سیل‌زده گفت: اقلام امدادی ارسالی به استان‌ لرستان شامل پنج هزار و ۸۷۲ دستگاه چادر امدادی، پنج هزار تخته پتو،۳۵۰ بسته ست غذایی یکماهه، ۲دستگاه سرویس بهداشتی وحمام و۴۰هزارقوطی کنسرو لوبیا بوده است.

وی در خصوص کمک‌های ارسالی به استان خوزستان هم گفت: به این استان ۴۲۰دستگاه چادر امدادی، دو هزار و ۱۸۸ دستگاه چادر مسافرتی،۳ هزار و ۲۳۰ تخته موکت، دو هزار و ۷۷۰ تخته پتو، ۳۵۰ بسته ست غذایی یک ماهه و ۲۰۰ بسته ست غذایی ۷۲ساعته بوده همچنین سه هزار تخته پتو به استان فارس و اقلام ارسال شده به استان گلستان هم دو هزار تخته موکت، هزار و پانصد تخته پتو و دو هزار بسته ست غذایی یک ماهه بوده است.

مومنی با اشاره به کمک‌های این جمعیت به دیگر استان‌ها افزود: اقلام ارسالی به چهارمحال و بختیاری هم  ۳۵۰ بسته ست غذایی یک ماهه بوده هشت هزار بسته ست غذایی ۷۲ ساعته به سیستان وبلوچستان و ۴۷۲ دستگاه چادر امدادی هم به استان مرکزی ارسال شده است.

کد خبر 372422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.