یک هزار نفر از حمام تاریخی رهنان بازدید کردند

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: باتوجه به اینکه افراد بسیاری از مکان‌های گردشگری رهنان ابراز رضایت کرده‌اند، اما رهنان نیازمند سرمایه گذاری برای توسعه مکان‌های گردشگری و اطلاع رسانی در این زمینه است.

حمید اشرفی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در روزهای ابتدایی تعطیلات نوروزی نزدیک به ۵۰۰ نفر از حمام تاریخی رهنان بازدید کردند این در حالی است که مکان‌های گردشگری رهنان شامل موزه حمام و مسجد تاریخی آن با وجود ثبت در اداره میراث فرهنگی هنوز به صورت کامل راه اندازی نشده و تبلیغ چندانی به خصوص در مورد مسجد ذو قبلتین رهنان انجام نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: گردشگرانی که در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اسکان پیدا کردند به مکان‌های گردشگری رهنان هدایت شدند که از بازدید مکان‌های گردشگری این منطقه نیز رضایت کافی داشته‌اند؛ بیشترین آمار گردشگران منطقه ۱۱ در حدود ۱۴۰ خانواده است که از این میان هشت مدرسه از طرف آموزش و پرورش و دو ورزشگاه به عنوان ستاد اسکان شامل ورزشگاه طیب واقع در خیابان درخشان و ورزشگاه شهدای رهنان واقع در خیابان شریف از طرف شهرداری آماده و تجهیز شدند.

وی ادامه داد: مصلی رهنان و ورزشگاه طالقانی که متعلق به تربیت بدنی است، برای تجهیز و اسکان مسافران آماده شده بود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: به منظور معرفی بهتر حمام رهنان، کلیپ مستند رهنان در بخش اول با موضوع این حمام درکانال‌های مجازی پخش شد همین طور این مستند طی دو جلسه در صدا و سیمای مرکز اصفهان پخش شد.

وی افزود: پخش این مستند در شبکه‌های مجازی و صدا و سیمای مرکز اصفهان تاثیر بسزایی در جذب گردشگر برای این منطقه داشت. 

اشرفی افزود: در سه روز اول تعطیلات، ۵۰۰ نفر و در روزهای بعد از آن، یک هزار نفر از جمله مسافران و شهروندان از حمام تاریخی رهنان بازدیدکرده و رضایت کافی از این مکان‌های گردشگری داشته اند البته این آمار در روزهای بعد با توجه به کاهش تعداد گردشگران، بسیار کم شد.

وی با اشاره به اصول گردشگری، خاطرنشان کرد: طبق اصول اولیه گردشگری، یک گردشگر زمان ورود به یک مکان، باید سه ساعت در محیط ماندگاری داشته باشد و از امکانات گردشگری استفاده کند، اما هنوز شرایط برای ماندگاری گردشگر به مدت سه ساعت در مکان‌های گردشگری شهر اصفهان مهیا نشده است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان افزود: با توجه به سرمایه گذاری انجام گرفته برای حمام رهنان، امکان حضور گردشگر به مدت سه ساعت در این حمام تاریخی وجود دارد چراکه گردشگر در این مدت شاهد اعمالی همچون یداوی، سودایی، مزاج شناسی، درمان قولنج و حجامت است.

وی خاطر نشان کرد: آیین‌های حمام‌های تاریخی مثل حنا بندان و ... نیز به صورت نمایشی اجرا خواهد شد، اما اجرای این برنامه‌ها در حمام تاریخی رهنان مستلزم تشکیل جلسه کمیته عالی دفتر سرمایه گذاری است که البته مقدمات تشکیل این جلسه فراهم شده است.

کد خبر 372420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.