سورپرایز ژاپنی‌ها برای ورزشکاران المپیکی

ربات‌ها نقشی اساسی در آینده جهان خواهند داشت و درحالی که ربات‌های خیالی همچون Ghost in the Shell  و Blade Runner ۲۰۴۹ در حال پرورش دادن قدرت تخیل انسان در این زمینه هستند، ربات‌های دنیای واقعی، انسان را وادار به تفکری دوباره درباره زندگانی شهری خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فعالیت‌های سه آزمایشگاه بزرگ رباتیک شهری جهان که در توکیو، سنگاپور و دبی قرار دارند به انسان در درک اتفاقات آینده کمک شایانی خواهد کرد. توکیوی رباتیکی نشان می‌دهد که ربات‌ها وسایلی برای دستیابی به آینده‌ای جهانی بر اساس تصورات ملی خاص و بیانگر نقش اساسی دولت‌ها در پیش بینی و ایجاد این آینده هستند.

هم اکنون توکیو در حال آماده شدن برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ است و دولت ژاپن قصد دارد از این فرصت برای نشان دادن بسیاری از فناوری‌های جدید رباتیک استفاده کند. بنابراین توکیو تبدیل به یک آزمایشگاه زندگی شهری شده که شورای تحقق انقلاب رباتیک (Robot Revolution Realisation Council) مسئولیت اداره آن را بر عهده دارد. این شورا در سال ۲۰۱۴ توسط دولت ژاپن تأسیس شده است. 

اهداف اصلی رباتیک ژاپن عبارتند از : جان‌بخشی دوباره به اقتصاد، برندسازی فرهنگی و مانورهای بین‌المللی. در همین راستا، بازی‌های المپیک برای معرفی و تأثیر بر تکنولوژی جهانی، مورد استفاده قرار می گیرد. در برنامه‌ریزی دولت برای بازی‌های المپیک، تاکسی‌ربات‌ها گردشگران را در سراسر شهر جابجا می‌کنند، در فرودگاه ویلچرهای هوشمند به پیشواز پارالمپیکیان می‌روند، ربات‌های خدماتی، حاضر در همه جا، به ۲۰ زبان مختلف به مراجعه کنندگان خوشامد می‌گویند و مسافران خارجی به زبان محاوره‌ای می‌توانند با مردم محلی ژاپن صحبت کنند. به طور کلی برنامه‌های رباتیکی توکیو نشان می‌دهند که فرآیند ایجاد یک شهر رباتیک و تحت کنترل دولت چگونه می‌تواند موفق باشد.

کد خبر 372414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.