بازنگری در مطالعات مادی‌ها و مسیل‌های شهر اصفهان ضروری است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اتفاقاتی که اخیرا در حوزه بارش‌ها و ایجاد سیلاب در کشور رخ داده، بازنگری در مطالعات در خصوص مادی‌ها و مسیل‌های شهر اصفهان امری ضروری است.

فتح‌الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طبق قانون توزیع عادلانه آب و قانون ملی شدن آب همه مسیل‌ها، رودخانه‌ها و انهار طبیعی و سواحل دریاها و دریاچه‌ها متعلق به دولت و وزارت نیرو به نمایندگی از دولت است، اظهار کرد: بر این اساس حفاظت و کنترل این مسیل‌ها به عهده وزارت نیرو است.

وی افزود: اگر دستگاه‌های دولتی اقدام به تغییر مسیل‌ها و دخل و تصرفی در این مسیل‌ها داشته باشند باید وزارت نیرو و آب منطقه‌ای تذکرات لازم را به این دستگاه‌ها بدهد و بر لایروبی و تنقیح به موقع این مسیل‌ها نظارت لازم را داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر مسیلی در درون شهرها باشد مورد استفاده شهرداری برای دفع آب‌های سطحی است، افزود: در شهر اصفهان مسیل‌ها به صورت طبیعی، مادی‌ها و رودخانه بوده است که متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های متوالی و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و تبدیل آنها به ساختمان، این مسیل‌ها نیز به دلیل غیر قابل استفاده بودن پر شده است.

وی افزود: در حال حاضر مسیل‌های پر شده یکی از مشکلات شهر اصفهان است که البته در طرح جامع و برنامه‌های شهرداری طی سال‌های بعد انقلاب در دستور کار قرار گرفته و می‌توان گفت مادی‌هایی که امکان بازسازی آنها بوده، احیا و بدنه رودخانه نیز مناسب سازی شده است.

معین با بیان اینکه با توجه به اتفاقاتی که اخیرا در کشور رخ داده است بازنگری در مطالعات در خصوص مادی‌ها و مسیل‌های شهر اصفهان امری ضروری است، ادامه داد: البته باید توجه داشت که با توجه به لایروبی دائمی رودخانه زاینده رود در حال حاضر مشکلی جدی برای دفع آب‌های سطحی نداشته باشیم.

کد خبر 372405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.