پوشش همگانی بهداشت هدف نخست سازمان جهانی بهداشت است

کاشان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از نام‌گذاری روز جهانی بهداشت سال۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ هجری شمسی) با عنوان "مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای پوشش همگانی سلامت" خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سید علیرضا مروجی با بیان اینکه پوشش همگانی بهداشت هدف نخست سازمان جهانی بهداشت است، گفت: کلید دستیابی به این هدف اطمینان از این امر است که هرکسی بتواند به مراقبت‌های مورد نیاز خود در هر زمان که به آن نیاز دارد دسترسی داشته باشد.

وی افزود: کشورهایی در برخی نقاط جهان به پیشرفت هایی در این حوزه نائل شده‌اند با این وجود هنوز میلیون‌ها نفر به هیچ یک از مراقبت های بهداشتی دسترسی ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: تعداد بیشتری از افراد مجبورند که بین مراقبت‌های بهداشتی و سایر هزینه‌های روزمره نظیر غذا، پوشاک و یا حتی مسکن یکی را انتخاب کنند، به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت، برای روز جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۹ بر پوشش همگانی بهداشت تمرکز کرده است.

مروجی ادامه داد: پوشش همگانی بهداشت متضمن این نکته است که تمامی افراد و جوامع بتوانند به خدمات بهداشتی با کیفیت بدون بار مالی، دسترسی داشته باشند و این امر شامل طیف وسیعی از خدمات مورد نیاز در سراسر عمر از ترویج و ارتقاء سلامت تا پیشگیری، درمان، بازتوانی و مراقبت‌های تسکینی است.

وی یادآور شد: همچنین بهبود غذا و تغذیه به عنوان دومین اصل سیستم مراقبت‌های اولیه سلامت ( PHC ) درنظر گرفته شده است.

کد خبر 372403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.