عملکرد مسئولان باید در راستای تحقق شعار سال باشد

یک کار آفرین اجتماعی با بیان اینکه تولید با کیفیت و صادرات تنها راه مقابله با تحریم‌ها است، گفت: متاسفانه عملکرد مسئولان در تضاد با این مهم است و گویا به آن باور ندارند در حالی‌که رونق تولید تنها راهی است که به وسیله آن وابستگی کشور به ارز حاصل از فروش نفت خام کمتر خواهد شد.

صبری نقاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ، با بیان اینکه عملکرد مسئولان ضد شعار رفع موانع تولید است، اظهار کرد: اگر واحدهایی که پتانسیل تولید و ایجاد اشتغال دارند را شناسایی کنند و مسائلی همچون مشکلات مالیاتی، سرمایه در گردش کم و مشکلات گمرکی را بررسی و رفع کنند، می‌توان به رونق تولید و در نتیجه آن رونق اقتصادی امیدوار بود.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به طور مستقیم با تولیدکننده‌ها در تعامل باشد، به قول‌های خود عمل کند، همزمان نتایج را ارزیابی کند و بر روند رونق تولید نیز نظارت داشته باشد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه اقدامات عملیاتی و رفع موانع تولید، چرخ تولید را دوباره راه می‌اندازد، گفت: تولید با کیفیت و صادرات تنها راه مقابله با تحریم‌ها است، تولید تنها راهی است که به وسیله آن وابستگی کشور به ارز حاصل از فروش نفت خام کمتر خواهد شد.

وی گفت: تولید کننده زیر تیغ سازمان امور مالیاتی است در حالی که دلالان به راحتی بدون پرداخت مالیات، بیشترین درآمد را کسب می‌کنند همچنین در امور مربوط به بیمه نیز تولید کننده ها مشکلات بسیاری دارند، از طرفی ناهماهنگی‌هایی که در بخش های مختلف کشوری همچون گمرک وجود دارد، موانع زیادی را به‌وجود می‌آورد.

نقاشیان با بیان اینکه هیچ تضمینی برای تولید و صادرات در کشور وجود ندارد، خاطر نشان کرد: من به عنون یک تولیدکننده که عاشق کشور خود هستم و می‌خواهم کار انجام شود تا کشور به رونق اقتصادی برسد به غیر از شعار هیچ اقدامی از سمت مسئولان برای این مهم ندیده‌ام، وقتی به مجموعه ما که مستحق حمایت هستیم هیچ حمایتی تعلق نمی‌گیرد سایر تولید کننده ها نیز حتما تحت فشارهایی بیش از این هستند.

معافیت مالیاتی به کسانی که استحقاق ندارند، اعطا می‌شود

وی افزود: معافیت مالیاتی حق ماست در حالی که این معافیت در واقع به کسانی داده می‌شود که استحقاق واقعی گرفتن آن را ندارند همچنین تسهیلاتی که با بهره‌های بسیار کم به نور چشمی‌ها و فرزندان مسئولان تعلق می‌گیرد در واقع حق مجموعه ماست.

این کارآفرین اجتماعی گفت: سیستم کشورما نیاز به تحول اساسی دارد که علاوه بر سران کشور، لایه‌های پایین نیز به اهمیت و جایگاه ویژه تولید باور داشته باشند.

نقاشیان با بیان اینکه راه نجات کشور از بحران های اقتصادی و مقابله با تحریم ها و رونق اقتصادی، رونق تولید و صادرات است، افزود: متاسفانه این باور در مسئولان وجود ندارد و نمونه آن  بخش‌نامه‌های مختلف و متضادی است که در  گمرک مانع صادرات محصولات می‌شود.

وی با بیان اینکه گویا مانعی برای افرادی که قاچاق می‌کنند وجود ندارد، گفت: این در حالی است  که گاهی یک محصول صادراتی ۱۰ روز در کمرگ به بهانه تست کردن نگه داشته می‌شود و این ضربه بسیار بزرگی به تولید کننده وارد می‌سازد.

کارآفرین اجتماعی تاکید کرد: درشرایط کنونی باید موانع را بردارند و همه شرایط را فراهم کنند تا تولید کننده بتواند به بهترین وجه محصولات خود را تولید کند و با صادرات و ارزآوری رونق تولید را بیش از پیش رقم بزند.

نقاشیان مشکل اغلب تولید کننده‌ها را کمبود سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: بیشتر تولید کننده‌ها برای خرید مواد اولیه با مشکلات زیادی روبه‌روهستند.

وعده و وعید می‌دهند اما قدمی برای کمک به تولید کننده‌ها برنمی‌دارند

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹ درصد کل منابع دنیا در کشور ما قرار دارد و فقط یک درصد جمعیت جهان در ایران است، خاطر نشان کرد: باید از قطر، کویت و سایر کشورهای عربی که مردمشان عمدتا در رفاه هستند و اجنبی ها برایشان کار می‌کنند، خیلی جلوترباشیم.

این کارآفرین اجتماعی با بیان اینکه همه مسئولان وعده و وعید می‌دهند اما قدمی  برای کمک به تولید کننده‌ها برنمی‌دارند، ادامه داد:  مجموعه ما  سال‌ها صادر کننده نمونه شد اما حتی جوایز صادرات را هنوز دریافت نکرده‌ایم.

نقاشیان معتقد است: تولید کننده‌ها نمی‌توانند به وام بانکی تکیه کنند زیرا در اقتصاد ایران هر شرکتی بخواهد تماما به وام بانکی تکیه کند قطعا ورشکسته خواهد شد.

کاش به جای اعطای لوح تقدیر، کمک می‌کردند

این فعال اقتصادی گفت: از ۱۵۰ نفری که در واحد کنتور مشغول به کار بودند اکنون کمتر از ۳۰ نفر مانده‌اند زیرا کاری به ما ارجاع نشد و واحدهایی که از طریق روابط وارد این کار شده اند، بازار را از ما گرفتند.

وی ادامه داد: مجموعه ما هشت سال صادرکننده نمونه استانی و در سال ۱۳۹۶ صادرکننده نمونه ملی شد، این مجموعه افتخارات زیادی کسب کرده و بیش از ۱۲۰ لوح تقدیر به مناسبت‌های مختلف در دهه گذشته به مجموعه ما تعلق گرفته‌است اما دریغ از درصدی حمایت.

نقاشیان افزود: "کاش به جای این لوح تقدیرها، حداقل یک وام با درصد کمتر به این مجموعه که بیش از ۶۰۰ بیمار خاص به طور مساوی سهامدار آن هستند، تعلق می‌گرفت".

این کار آفرین اجتماعی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه صادرات محصولات وجود داشته است، گفت: در شرایط تحریم‌ها در بهترین حالت هزینه‌های محصولی که صادر می‌کنیم بعد از پنج ماه باز می‌گردد این کالا پایه نفتی دارد و تحریم‌ها شامل آن می‌شود بنابراین برای صادر کردن آن باید تحریم‌ها را دور بزنیم، در چنین شرایطی برای ادامه کار نیاز به سرمایه اولیه داریم که هیئت مدیره و سهام دار آورده‌ای ندارند که بتوانند آن را تامین کنند.

نقاشیان معتقد است: این شرکت باید از طریق مجموعه‌های دولتی و موسسات بانکی حمایت می‌شد اما متاسفانه حرف تمام مسئولان در حد شعار بوده‌است این مجموعه شخصی نیست و متعلق به بیماران خاص است اما هیچگونه حمایتی برای این مجموعه انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبری نقاشیان، مدیر عامل شرکت تعاونی چند منظوره نوید نور است که در سال ۱۳۷۶ تاسیس شد و همزمان با تاسیس، سهام آن به طور کامل به بیماران هموفیلی اصفهان و چهار محال و بختیاری واگذار شد.

کد خبر 372400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Hamid IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
    0 0
    واقعا جناب دکترنقاشیان برای این مجموعه ازجان مایه گذاشته ودربدترین شرایط اقتصادی این مجموعه را سرپا نگه داشتن ولی افسوس که حمایتی درکارنیست