قطعی برق ۲۲۶۰ روستای سیل زده برطرف شد

مدیرعامل توانیر گفت: در سیل اخیر، یکهزار و ۶۶۰کیلومتر از شبکه‌های برق و بیش از۷۲۰دستگاه ترانس وپست توزیع در۲۳استان به طور جدی آسیب دیدکه بیش از ۹۵درصد قطعی برق مناطق در ساعات اولیه برطرف شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت توانیر، محمدحسن متولی زاده خسارات سیل در پنج استان از ۲۳ استان حادثه دیده را جدی‌تر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به آمادگی و تلاش همکاران صنعت برق، توانستیم بیش از ۹۵ درصد قطعی مناطق را در ساعات اولیه وقوع حادثه برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین از آمادگی ۸۴۰ اکیپ اجرایی برق برای مقابله با سیل در مناطق پرحادثه و تأمین بیش از ۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی توانیر خبر داد که این تمهیدات، منجر به رفع بخش عمده‌ای از مشکلات برقی مناطق سیل زده شده است.

متولی زاده افزود: در سیل اخیر شبکه‌های برق در بیش از دو هزار و ۳۵۰ روستای کشور دچار آسیب و خاموشی شد که تا این لحظه برق بیش از دو هزار و ۲۶۰ روستا با شرایط ایمن و پایدار وصل شده و حدود ۹۰ روستا که عمدتاً در لرستان قرار دارند، باقی مانده است.

وی با بیان این که روستاهای باقی مانده عمدتاً در محاصره آب قرار دارند و فاقد مسیر دسترسی هستند، گفت: با این حال همکاران صنعت برق درصدد هستند با احداث چند کیلومتر خط جدید و دور زدن مسیر سیلاب، برق این روستاها را نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن وصل کنند.

متولی زاده قطعی برق مناطقی از خوزستان را به دلیل افزایش ارتفاع آب، به ویژه در مسیر رود کارون عنوان کرد و گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از دکل‌ها و تأسیسات برق در این مناطق دچار آبگرفتگی و خسارت شده اند، اما تخریب شبکه گزارش نشده و شبکه‌های توزیع برق استان پابرجا است.

کد خبر 372384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.