یک چهارمِ مراکز درمانی جهان از آب سالم محرومند

سازمان جهانی بهداشت (WHO) و صندوق کودکان سازمان ملل (UNICEF) در گزارش مشترکی اعلام کردند: یک چهارم از مراکز خدمات درمانی و بهداشتی به آب سالم دسترسی ندارند.

به گزارش ایمنا، در این گزارش آمده است که از هر چهار مرکز خدمات درمانی و بهداشتی در جهان یک مورد با کمبود دسترسی به آب سالم مواجه است که این امر زندگی بیش از دو میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دسترسی به آب سالم و رعایت بهداشت در پیشگیری از عفونت‌ها، کاهش گسترش مقاومت‌های ضد میکروبی و ارائه خدمات درمانی با کیفیت به خصوص به منظور وضع حمل ایمن ضروری است.

به گفته "تدروس آدهانوم قبریسوس" دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، آب، خدمات بهداشتی و سلامتی در مراکز خدمات درمانی و بهداشتی از اصلی‌ترین ملزومات در پیشگیری از عفونت‌ها و کنترل آن و برخورداری از خدمات درمانیِ باکیفیت به حساب می‌آید.

در این گزارش همچنین آمده‌ است: تنها نیمی از مراکز خدمات درمانی و بهداشتی در کشورهای کمتر توسعه یافته به آب سالم دسترسی دارند. برآوردها حاکی از آن است که حدود یک پنجم از تولدها در جهان در کشورهای کمتر توسعه یافته اتفاق می‌افتد و به این معنی است که هر سال ۱۷ میلیون زن در مراکز خدمات درمانی این کشورها وضع حمل می‌کنند که از آب سالم بی‌بهره‌اند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، به گزارش صندوق کودکان سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ میلادی روزانه ۷۰۰۰ نوزاد فوت کرده‌اند که علت مرگ و میر بیشتر آنان بیماری‌های قابل پیشگیری و درمان‌پذیر بوده‌ است.

کد خبر 372378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.