مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان از اعزام تیم امدادرسانی شهرداری به استان خوزستان خبر داد و گفت: امدادرسانی نیروهای خدمات شهری اصفهان به مناطق سیل زده استان لرستان نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی عصر امروز _ یکشنبه ۱۸ فروردین ماه _ با حضور در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: در روز یازدهم فروردین ماه سال‌جاری با افزایش بارش‌ها در استان لرستان، بنا بر دستور شهردار اصفهان، اکیپی از نیروهای آتش‌نشان و خدمات شهری شهرداری اصفهان متشکل از ۵۰ نفر نیروی زبده همراه با امکانات و تجهیزات ویژه برای کمک به سیل‌زدگان خرم‌آباد عازم این شهر شدند و خدمات خوبی ارایه کردند.

وی افزود: امروز نیز تیم امدادرسانی شهرداری اصفهان به همراه تعدادی از ماشین آلات سنگین در حال اعزام به خوزستان هستند و فردا (دوشنبه) شهردار اصفهان برای مدیریت بیشتر فعالیت اکیپ اعزام شده شخصا به شهر اهواز سفر خواهد کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تاکید کرد: امدادرسانی از شهر اصفهان به استان‌های لرستان و خوزستان ادامه خواهد داشت تا در فضای همدلی، به کمک و یاری هموطنان خود بشتابیم.

تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر ضروری است

وی با اشاره به عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان از دی‌ ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و با استفاده از تجربیات نوروز ۹۶ سعی در بهبود عملکرد خود داشت.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه با تشکیل کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، برنامه‌ریزی برای رقم زدن ایامی خوش برای مسافران و شهروندان انجام شد، تصریح کرد: شاید برای عده‌ای این سؤال مطرح شود که چرا در شهر اصفهان ستاد اجرایی خدمات سفر تشکیل می‌شود؟ که در پاسخ باید گفت ما مسئول هستیم ایام و فضای خوبی را برای مسافران و شهروندان در نوروز ایجاد کنیم، در واقع اگر برای حضور مسافران در شهر برنامه‌ریزی لازم انجام نشود، زندگی روزمره شهروندان اصفهانی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، از این رو اهمیت دارد که ستاد خدمات سفر تشکیل تا هم مسافران و هم شهروندان  ایام خوبی را در این شهر زیبا سپری کنند.

حجتی با تاکید بر اینکه کمیته اسکان و اصناف یکی از کمیتههای اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان به شمار می‌رود، افزود: اولویت اسکان مسافران با هتل‌ها و مهمانپذیرهای شهر بود، اما با توجه به اینکه تعداد گردشگران در نوروز افزایش یافته و از سوی دیگر ظرفیت هتلهای شهر محدود است، گزینههای بعدی همچون مدارس و منازل استیجاری مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نوروز امسال شاهد افزایش بارندگی در شهر اصفهان بودیم، ورزشگاه‌ها و خوابگاههای دانشجویی در اختیار مسافران قرار گرفت، البته در ابتدا ۳۹ ورزشگاه در نظر گرفته شده بود که در ایام پیک، ۱۰ ورزشگاه دیگر همچنین تعدادی از حسینیه‌های شهر نیز به ظرفیت‌های اسکان اضافه شد.

نوروزی بدون حادثه

حجتی با بیان اینکه کمیته ایمنی و حوادث یکی دیگر از کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهر اصفهان است که مسئولیت آن را مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بر عهده داشت، تصریح کرد: خوشبختانه امسال هیچ گونه حادثه منجر به خسارت جانی در چهارشنبه پایان سال، ایام نوروز و همچنین روز طبیعت نداشتیم و روزهای آرامی در شهر اصفهان سپری شد.

وی اظهار کرد: کمیته فرهنگی تفریحی خدمات سفر شهر اصفهان با محوریت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تشکیل شد تا در نقاطی که گردشگران بیشتر حضور دارند از جمله ستادهای استقبال، باغ فدک و ... رویدادهای فرهنگی را تعریف و اجرا کند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز در پل خواجو رویداد بزرگ شهری توسط کمیته فرهنگی تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با همکاری رادیو اصفهان برگزار و با استقبال مسافران نوروزی در این محل و شنوندگان رادیو اصفهان مواجه شد.

وی با بیان اینکه در آرامگاه صائب، ناژوان، پردیس هنر، تخت فولاد و چهارباغ چند رویداد ویژه توسط کمیته فرهنگی تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان برگزار شد، افزود: اطلاع‌رسانی اجرای این رویدادها به صورت روزانه به گردشگران انجام شد.

حجتی گفت: در سطح مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان برای شهروندان رویدادهایی طراحی و اجرا شد که مورد توجه و رضایت آنها قرار گرفت.

وی با ابراز خرسندی از رویکرد کمیته فرهنگی تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار کرد: رویکرد این کمیته آن بود که شهرداری با برنامه‌های خود به استقبال مخاطبان برود، از این رو در پل خواجو به استقبال مخاطبان رفتیم، البته با توجه به بارندگی‌های ایام نوروز و هدایت مسافران به سمت ورزشگاه‌ها، برنامه‌های فرهنگی در آن مکان‌ها نیز اجرا شد تا گردشگران با یکدیگر در یک رویداد حضور یافته و لحظات خوشی را در کنار هم سپری کنند.

افزایش رضایتمندی مسافران از برنامه‌های اجرا شده در شهر

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: بر اساس نظرسنجی علمی انجام شده ستاد اجرایی خدمات سفر، میزان رضایت‌مندی مسافران از برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در ایام نوروز ۸۹ درصد بوده است که جامعه آماری آن، گردشگران در نقاط مختلف شهر بودند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه میزان رضایتمندی مسافران از فعالیت‌ها و خدمات ارایه شده در سطح شهر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه خروجی شاخص‌های مختلف در  نظرسنجی انجام شده بالای ۷۰ درصد است.

حجتی خاطرنشان کرد: نظرسنجی‌های انجام شده از مسافران نوروزی نشان می‌دهد که مسافران از نظم عمومی و امنیت ۷۶ درصد، برخورد شهروندان۷۰ درصد، مترو ۹۷ درصد، اتوبوس ۹۵ درصد و از فعالیت تاکسی‌های شهر ۸۶ درصد رضایت داشتند که این موفقیت، نتیجه تلاش خدمتگزاران مردم در بخشهای مختلف شهرداری و رانندگان است.

وی با تاکید بر تداوم برنامه‌ها در ایام مختلف سال، گفت: در ایام ماه شعبان که همزمان با بهار اصفهان و در آستانه اردیبهشت است و با توجه به اینکه سوم تا دهم اردیبهشت ماه هفته فرهنگی اصفهان را پیش رو داریم، رویدادهای خوبی در شهر برگزار خواهد شد که هفته آینده برنامه‌های آن اطلاع‌رسانی می شود.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان  ادامه داد: در ایام تابستان سال گذشته سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در محله‌های شهر حاضر و برنامههای ویژه‌ای همچون «محله عمودی» در آپارتمان‌های پُر جمعیت شهر اجرا کرد که امسال نیز متناسب با ایام و رویدادهای مختلف و برنامه‌های متنوعی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان در نوروز ۹۸، گفت: گردشگران در سه برهه زمانی در حوزه‌های مختلف نیاز به دریافت اطلاعات دارند؛ بخشی مربوط به دریافت اطلاعات قبل از انجام سفر، زمان بدو ورود به شهر و برهه سوم زمان حضور در شهر است.

تقویت وب‌سایت گردشگری شهرداری اصفهان

حجتی تاکید کرد: برای هر سه برهه زمانی، برنامهریزی لازم انجام شد به طوری که در خصوص برهه اول، وب‌سایت گردشگری شهرداری اصفهان به نشانی www.safar.esfahan.ir  تقویت شد.

وی افزود: وب‌سایت گردشگری شهرداری اصفهان امسال با گرافیک جدید فعال و سعی شد تمام اطلاعات مورد نیاز گردشگران حتی اطلاعاتی در خصوص تعمیرگاه‌های خودرو، درمانگاه‌ها و... در آن قرار داده شود که خوشبختانه نوروز امسال بازدیدکننده خوبی داشت، البته سعی در توسعه این سایت نیز داریم.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: در خصوص برهه دوم و زمان ورود به شهر، مسافران در تمام ستادهای استقبال از مسافران نوروزی، راهنمایان حاضر و به پرسش‌های مسافران پاسخ دادند.

وی با بیان اینکه به جز کیوسک‌های راهنما در ستادهای استقبال، از نوروز ۹۷ در میادین اصلی، محورهای تاریخی و طبیعی همچنین نقاط پر تردد شهر  دوچرخهسواران راهنمای گردشگران فعال شدند که نوروز امسال نیز این طرح توسعه یافت، گفت: تردد دوچرخه سواران راهنما باعث شد مسافران به اطلاعاتی که در لحظه نیاز داشتند، دست پیدا کنند، علاوه بر آن نقشه راهنما و دفترچه راهنمای اماکن مختلف شهر در اختیار نیروهای فعال در کیوسک‌های اطلاع رسانی و دوچرخه‌سواران برای ارایه به مسافران قرار گرفت.

۲۰ هزار تماس با ۱۳۷

حجتی اظهار کرد: در خصوص برهه سوم یعنی زمان حضور مسافران در شهر اصفهان، سامانه تلفنی ۱۳۷ پاسخگوی گردشگران بود به طوری که بیش از ۲۰ هزار تماس در ایام نوروز در اداره ۱۳۷ شهرداری اصفهان ثبت و خدمات خوبی به شهروندان و مسافران نوروزی ارایه شد.

وی با بیان اینکه چهار هزار تماس با اداره ۱۳۷ شهرداری اصفهان در نوروز مربوط به راهنمایی اسکان مسافران و ۳ هزار تماس برای راهنمایی مسیر آنها بود، گفت: البته امکان ویژه‌ای برای مسافران در اداره ۱۳۷ فراهم بود که وقتی گردشگر در تماس با این اداره نشانی محلی را درخواست می‌کرد، چنانچه گوشی تلفن همراه مسافران اندروید بود، لینک اینترنتی موقعیت جغرافیایی محل مورد نیاز برای آنها ارسال می‌شد که این اقدام، رضایتمندی مسافران را به همراه داشت.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد:  نوروز امسال سه هزار تماس مسیریابی و سه هزار تماس برای اطلاع از برنامه‌های فرهنگی از سوی مسافران با اداره ۱۳۷ شهرداری اصفهان برقرار و سایر تماس‌ها در حوزه‌های شهری بود.

وی با بیان اینکه تا روز پنجم فروردین ماه سال جاری آمار ورود مسافران به شهر اصفهان به شدت رو به افزایش بود، گفت: پس از این تاریخ به دلیل شرایط بارندگی و هشدارهای اعلام شده مبنی بر خودداری از سفرهای غیر ضروری، آمار سفرها کاهش پیدا کرد، اما طی دو روز گذشته تماس گردشگران با اداره ۱۳۷ آغاز شده و نشان می‌دهد علی‌رغم تمام شدن ایام نوروز در فصل بهار با توجه به جاری بودن آب در بستر رودخانه زایندهرود همچنان پذیرای مسافران در شهر هستیم.

حجتی با اشاره به فعالیت کمیته بازرسی و پاسخگویی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، گفت: مواردی که به این کمیته اعلام می‌شد در بعضی موارد که مرتبط با شهرداری در خصوص نقص در ارایه خدمات شهری بود از مناطق ۱۵ گانه پیگیری می‌شد و موارد ویژه به کمیته بازرسی ارجاع و اقدامات لازم صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده ۹۳ درصد مسافران از زیبایی شهر، ۸۹ درصد از نظافت شهری و خدمات عمومی و ۸۹ درصد از نظافت سرویس‌های بهداشتی شهر ابراز رضایت کردند، تصریح کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان در سال ۹۸ به کار خود پایان داد، اما شهروندان میتوانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود از نحوه عملکرد این ستاد را با شماره ۱۳۷ مطرح کنند.

کد خبر 372376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.