سایه افراط و تفریط را از برخورد با صنایع آلاینده بر می‌داریم

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه ایجاد وحدت رویه در ضوابط استقرار و برخورد با واحدهای آلاینده در دستور کار است، گفت: نبود افراط و تفریط در برخورد با صنایع، پیگیری تکالیف قانونی سایر دستگاه‌ها در موضوع پسماند وآلودگی هوا را از دیگر برنامه‌های این بخش خواهد بود.

به گزارش ایمنا، ایرج حشمتی در جلسه شورای اداری اداره کل محیط زیست استان اصفهان اظهار کرد: لازمه برون رفت از مشکلات زیست محیطی استان و انجام بهینه وظایف و ماموریت‌های محوله سازمانی، ایجاد حس مسئولیت اجتماعی در تمام ابعاد جامعه و آموزش همگانی است که به عنوان راهبرد کلان اداره کل اعلام می شود.

وی با بیان اینکه انجام وظایف حاکمیتی و منحصر به فرد سازمان تنها با جلب مشارکت بین بخشی و مردمی امکان پذیر خواهد بود و افزود: برای حفظ محیط زیست استان بایستی اصول توسعه  پایدار را  دنبال کرد که براساس این اصول پروژه هایی امکان اجرا دارد که علاوه بر توجیه اقتصادی، مخرب محیط‌زیست و برهم زننده نظم اجتماعی نشود وهمچنین حقوق زیست محیطی نسل های آینده را هم محیط زیست حفظ کند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به حوزه محیط طبیعی، بر ارائه برنامه های عملیاتی پایش و نظارت و سرشماری از حیات وحش با استفاده از فناوری نوین و لزوم آمادگی برای پیش‌بینی و مقابله با بحران های طبیعی و بیماریی های حیات‌وحش تاکید کرد.

حشمتی با بیان اینکه ایجاد وحدت رویه در ضوابط استقرار و برخورد با واحدهای آلاینده در دستور کار است، افزود: نبود افراط و تفریط در برخورد با صنایع، پیگیری تکالیف قانونی سایر دستگاه‌ها در موضوع پسماند وآلودگی هوا را از دیگر برنامه‌های این بخش خواهد بود.

کد خبر 372361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.