رکوردی در تیررس

شاگردان امیر قلعه‌نویی برای رسیدن به ششمین عنوان قهرمانی لیگ برتر باید بازی‌های بزرگ را با موفقیت پشت‌سر بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان برای ماندن در مثلث مدعیان قهرمانی چاره‌ای نداشت تا از سفر به قائمشهر و دیدار با نساجی با دست پر زمین را ترک کند اما اوضاع برای زردپوشان نصف جهان آن‌گونه که پیش‌بینی می‌شد پیش نرفت تا ایست ناگهانی و غیرمنتظره مقابل میزبان این تیم را از کورس قهرمانی کمی دور کند؛ اما مطمئناً این پایان کار نیست.

مدعیان، مدعی‌تر از همیشه

در پایان هفته بیست و چهارم مسابقات لیگ برتر، همچنان پنج تیم مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند و داغ‌ترین کورس قهرمانی تاریخ لیگ برتر شکل گرفته است.

در این کورس یکی از تیم‌های مدعی سپاهان اصفهان است. قهرمان پنج دوره از لیگ برتر، امسال هم به دنبال یک عنوان دیگر است تا با فاصله بیشتری، پرافتخارترین تیم این مسابقات لقب گیرد.

سپاهان با امیر قلعه‌نویی در حال حاضر ۴۷ امتیازی است و در رده سوم جدول جای دارد؛ وضعیت فعلی این تیم یعنی فاصله چهار امتیازی با پرسپولیس و دو امتیازی با تراکتورسازی نشان می‌دهد که طلایی‌پوشان ضمن اینکه اجازه ندارند امتیاز از دست بدهند باید این اختلاف امتیاز خود را با تراکتور و پرسپولیس از بین ببرند.

رمز قهرمانی

با نگاهی به برنامه بازی‌های سپاهان، یک نکته مهم به چشم می‌خورد؛ سپاهان در بین مدعی‌های قهرمانی لیگ، از بیشترین بازی‌های شش امتیازی بهره می‌برد؛ سپاهانی‌ها تنها تیمی هستند که سه بازی مهم در ادامه فصل پیش‌رو دارند، این موضوع می‌تواند برنامه سپاهان را دشوار کند اما در نقطه مقابل هم می‌تواند به برداشتن گام‌های بلند توسط این تیم کمک شایانی کند.

سپاهان باید در ادامه لیگ با استقلال، پرسپولیس و پدیده رو به رو شود؛ این تیم برای بیشتر کردن فاصله با استقلال، نیاز به برد این تیم در نقش جهان دارد؛ همین هدف را می‌توان برای سپاهان در دیدار مقابل پدیده هم متصور شد اما مهم‌ترین بازی شاگردان قلعه‌نویی جدال با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی است. بهترین راهی که سپاهان برای جبران اختلاف امتیاز با پرسپولیس در پیش دارد، پیروزی در دیدار رو در رو است، از همین‌رو دیدار با پرسپولیس به معنای واقعی یک فینال برای سپاهان محسوب می‌شود.

شانس بزرگ

سپاهان در کنار بازی‌های مهم، چهار مسابقه هم با تیم‌های غیرمدعی لیگ دارد. یک برگ برنده برای تیم قلعه‌نویی، مصاف این تیم در هفته پایانی با استقلال خوزستان است. از آنجا که ممکن است سقوط آبی‌های اهواز تا قبل از هفته سی‌ام مسجل شده باشد، این یک شانس بزرگ برای سپاهان به حساب می‌آید. دیگر تیمی که در اصفهان به مصاف سپاهان می‌رود، ماشین‌سازی تبریز است. این حریف که با چهار مدعی قهرمانی لیگ بازی خواهد داشت، قطعا دست و پا بسته نیست و می‌تواند مشکلاتی را برای بالانشین‌ها ایجاد کند؛ یک بازی خارج از خانه سپاهان هم نیز برابر سایپا خواهد بود.

کد خبر 372350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی رضــا IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 0
    به نظر می رسه تراکتور تیم خوبی بسته و راه ساده تری هم نسبت به رقبا در پیش داره بنابراین احتمال قهرمانی این تیم در لیگ برتر بیشتره.. ( و البته به نظر می رسه این برنامه ای هست که از بالا برای این فصل ریخته شده تا به نوعی ترک هــای ایران رو راضی نگه دارن چون بی مهابا برای این تیم خرج کردن و البته ناداوری هم در این میان بی تاثیر نبوده ) .. رتبه دوم جدول رو هم برای سرخ هــای پایتخت در نظر بگیرید.. رتبه سوم و چهارم برای سپــاهان و آبی هــا و پدیده هم پنجم.. با اینکه سپــاهانی هستم امــا احتمال قهرمانی در جام حذفی رو هم برای سرخ هــای پایتخت بیشتر می بینم.. متاسفانه سپــاهان امسال قرار نیست قهرمان بشه! این رو از وضعیت یارگیری این تیم به خصوص در نیم فصل می شه فهمید.. نحوه بازی سپــاهانی هــا هم چندان مقتدرانه نیست و نهایت می تونن سهمیه کسب کنن.. موفق باشید..