پایگاه تخصصی بوکس اصفهان راه‌اندازی می‌شود

رییس هیئت بوکس استان اصفهان گفت: در سال جدید یکی از سالن‌های ورزشگاه نقش‌جهان را در اختیار هیئت گذاشته‌اند تا بتوانیم آنجا را به عنوان یک پایگاه تخصصی بوکس معرفی کنیم.

مجید رمضانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که هر رشته ورزشی نیاز به زیرساخت و جذب اسپانسر دارد، اظهار کرد: تعداد باشگاه‌ها در سطح یک شهر و بستر مناسب برای یک رشته ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در اصفهان تنها یک باشگاه با رینگ بوکس وجود دارد و در سال جدید یکی از سالن‌های ورزشگاه نقش‌جهان را در اختیار ما گذاشتند تا بتوانیم آنجا را به عنوان یک پایگاه تخصصی بوکس معرفی کنیم.

وی افزود: البته سالن نقش جهان هنوز تجهیز نشده و نیاز به یک رینگ بوکس خوب و مناسب دارد که بودجه‌ای حدود ۸۰ میلیون تومان نیاز دارد که امیدوارم هر چه زودتر این سالن تجهیز شود تا ورزشکاران اصفهان بتوانند از آن استفاده کنند.

رییس هیئت بوکس استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت، پتانسیل خوبی در این رشته ورزشی دارد، افزود: نداشتن پخش مناسب تلویزیونی مسابقات باعث شده بود اسپانسرها از این رشته ورزشی حمایت نکنند؛ تا به حال با مدیرعامل باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن، گیتی‌پسند و چند شرکت دیگر جلسات زیادی داشته‌ام تا از این رشته ورزشی حمایت کنند اما به علت نبود پخش تلویزیونی هیچ باشگاه یا بخش خصوصی از پشتیبانی رشته بوکس استقبال نمی‌کند.

رمضانپور با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۳۰ سال در سال ۹۷ بخشی از مسابقات بوکس به صورت مختصر از رسانه ملی پخش شد گفت: امیدوارم در سال جدید صدا و سیما اهمیت بیشتری به معرفی این رشته ورزشی بدهد تا باشگاه‌ها، بخش خصوصی و حامیان مالی به سرمایه‌گذاری در ورزش بوکس نیز علاقه‌مند شوند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران در این رشته ورزشی درآمد زیادی ندارند خاطرنشان کرد: چندین سال لیگ بوکس در کشور برگزار نمی‌شد که فدراسیون قول داده در سال ۹۸ لیگ برتر بوکس را راه‌اندازی کند. ورزشکاران باید در لیگ بازی کنند تا بتوانند درآمد داشته باشند. اکثر ورزشکاران بوکس یا از این رشته ورزشی خداحافظی می‌کنند و یا به رشته‌هایی مثل ووشو، هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) روی می‌آورند. هنرهای رزمی ترکیبی مجموعه‌ای از رقابت‌های رزمی حرفه‌ای است که در آن‌ها از تکنیک‌های مختلف رزمی، از انواع مشت و لگدها گرفته تا تکنیک‌های قفل، اهرم کردن‌ها، پرتاب‌ها و تکنیک‌های خاک استفاده می‌شود و یکی از خشن‌ترین ورزش‌های دنیا به شمار می‌رود که در ایران ممنوع است.

رییس هیئت بوکس استان اصفهان در رابطه با برگزاری دوره‌های استعدادیابی در استان اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان در تیم ملی نونهالان چندین نماینده دارد و هدف هیئت سرمایه‌گذاری بر روی استعدادهای پایه است. امیدواریم با برنامه‌های مدنظر در سال‌های آینده بتوانیم قهرمانان ملی پرورش دهیم.

کد خبر 372348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی حمیدی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    1 0
    خوب