عده‌ای در کشور تشنه و عده‌ای گرفتار سیل هستند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کاش کشور را بدون ملاحظات سیاسی می‌دیدیم تا عده‌ای تشنه و عده دیگری گرفتار سیل نشوند، کاش رییس جمهور، خود را رییس جمهور تمام کشور می‌دانست و مقام خود را تا حد مدیر آب یک استان تنزل نمی‌داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا صبح امروز(یکشنبه) در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری، ستاد نوروزی استان و ستاد نوروزی شهرداری اصفهان با برنامه‌های نوروزی خود لحاظات به یاد ماندنی را برای مسافران رقم زدند اظهار کرد: اقدام ستاد هدایت مسافران جهت انتقال مسافران از باغ فدک به سالن‌های سرپوشیده و نظارت لحظه به لحظه بر چادرها برای جلوگیری از گازگرفتگی و تلفات انسانی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه پس از بارش‌های اخیر تنها ۲۵ درصد از ظرفیت سد زاینده‌رود پر شده در حالی که کارشناسان اعتقاد دارند با چنین بارش‌هایی باید شاهد سرریز سد زاینده‌رود باشیم افزود: در سال آبی جاری که از مهرماه ۹۷ تا کنون را شامل می‌شود هزار و ۹۲۰ میلی متر بارش در حوزه زاینده‌رود ثبت شده درحالی که تنها ۷۰ سانتی متر برف در کوهرنگ باقی مانده و سایر بارش‌ها به روان آب تبدیل شده است.

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: این وضعیت سد زاینده‌رود درحالی است که یک سال بی سابقه از لحاظ بارش را تجربه می‌کنیم و مشخص نیست آینده این حوضه آبی چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: کاش کشور را بدون ملاحظات سیاسی می‌دیدیم تا عده‌ای تشنه‌ و عده دیگری گرفتار سیل نشوند. کاش رییس جمهور، خود را رییس جمهور تمام کشور می‌دانست و مقام خود را تا حد مدیر آب یک استان تنزل نمی‌داد؛ کاش وزارت نیرو به ۴۳ هزار حلقه چاه مجوز حفر و بهره‌برداری نمی‌داد و برای ۱۷ هزار چاه غیرمجاز در این حوضه چاره‌ای می‌اندیشید.

شریعتی‌نیا اضافه کرد: در شرایطی که سیل ویرانگر همه را هوشیار کرده لازم است زمینه برای کار کارشناسی درباره بررسی مشکلات حوضه زاینده‌رود فراهم شده  تا راه حل‌های کوتاه مدت و دراز مدت اتخاذ شود تا دولت بدون ملاحظات سیاسی تصمیم شایسته‌ای بگیرد.

کد خبر 372335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.