قیمت بلیت اتوبوس‌های شهری افزایش یافت

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: با توجه به افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌های مربوط به حمل و نقل از جمله هزینه‌ تعمیرات، نگهداری و حقوق پرسنل، نرخ بلیت اتوبوس‌ها با مصوبه شورای اسلامی شهر از ۲۰ فروردین ماه افزایش یافت.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با افرایش نرخ تورم و هزینه‌ها، شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه به منظور تامین هزینه‌های خود، نرخ بلیت اتوبوس را افزایش داده است.

وی افزود: افزایش قیمت بلیت ناوگان اتوبوسرانی به طور متوسط از صفر تا ۲۵ درصد متغیر بوده و متوسط افزایش کرایه‌ها در حدود ۲۰ درصد است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌ها از ۲۰ فروردین ماه اعمال شده و این افزایش قیمت بر مبنای فاکتورهایی از جمله کرایه اولیه، طول خط اتوبوسرانی و میزان جابه جایی مسافر هر خط، محاسبه شده است.

افتخاری با اشاره به تلاش این شرکت برای کاهش تنوع قیمت بلیت‌ها تصریح کرد: تنوع قیمت بلیت‌ها در خطوط مختلف نسبت به سال گذشته کم تر شده است؛ سال گذشته، تنوع کرایه‌ها از ۲۲ نوع به ۱۱ نوع رسید و امسال نیز این تنوع قیمتی کاهش پیدا کرده و به شش نوع رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین با اصلاحات انجام گرفته، تنوع خطوط اتوبوسرانی نیز کمتر شده است و بنا بر هدف گذاری این شرکت، سال آینده تنوع قیمت بلیت خطوط اتوبوسرانی نیز به سه نوع کاهش پیدا می کند.

کد خبر 372330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.