رضایی از آمادگی کامل اصفهان برای کمک به خوزستان خبر داد

استاندار اصفهان گفت: با دستور وزیر کشور، اصفهان پس از معین بودن برای استان لرستان، معین امدادرسانی به سیل زدگان استان خوزستان نیز شد و همه سازمانها ونهادهای این استان در حال آماده باش برای اعزام به مناطق سیل زده هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در ششمین جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، با اشاره به اینکه از سوی وزیر کشور، اصفهان همراه با پنج استان دیگر به عنوان استان مُعین خوزستان تعیین شده است، اظهار کرد: در ابلاغیه وزیر کشور اصفهان به دلیل بدنه کارشناسی قوی، مقدم بر استان های دیگر برای کمک رسانی به سیل زدگان تعیین شده است.

استاندار اصفهان از آمادگی کامل این استان برای کمک به سیل زدگان خوزستان خبر داد و اظهار کرد: همه سازمانها و نهادهای این استان در حال آماده باش برای اعزام به مناطق سیل زده هستند.

رضایی به تلاش دستگاه‌های اجرایی و مردم اصفهان برای کمک رسانی به هموطنان سیل زده در استان های گلستان و لرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به بحرانی شدن وضعیت خوزستان و اینکه باید پنج شهر در معرض سیل این استان هرچه سریعتر تخلیه شوند، وظیفه ملی و دینی ماست که به یاری هموطنان سیل زده بشتابیم.

استاندار اصفهان به تخریب خانه های بسیاری از هموطنان در شهرهای آق قلا و الیگودرز اشاره کرد و افزود: با کمک سازمان های مردم نهاد می توانیم زمینه اسکان هموطنانی که در این شهرها خانه هایشان تخریب شده است را در استان اصفهان فراهم کنیم.

رضایی با اشاره به اقدامات موثر و مدیریت پیشگیرانه ناشی از حوادث اخیر سیل در استان اصفهان گفت: در پی بارندگی های بهاره با مدیریت مطلوب، خسارت بارش برف در غرب این استان، باران شدید در جنوب و طوفان در محور شرق به حداقل رسید.

رضایی با تاکید بر اینکه مشکلات نباید بزرگنمایی شود، اظهار کرد: برای غلبه بر بحران ها و برون رفت از شرایط موجود باید امیدآفرین باشیم و مردم را به آینده امیدوار کنیم.

استاندار اصفهان در ادامه گفت: ممکن است اصفهان نیز در آینده با بارش های سیل آسا مواجه شود و لذا باید فرمانداران، شهرداران، مدیران راه شهرسازی، آب منطقه ای و بنیاد مسکن مسیل ها را شناسایی و برای پیشگیری از بحران های احتمالی چاره اندیشی کنند.

رضایی بر آموزش مدیران دستگاه ها و شهروندان برای برون رفت از شرایط بحرانی نیز تاکید کرد و گفت: تاکنون به آموزش شهروندان و مدیران برای ارتقای آمادگی در شرایط سخت و بحرانی توجه جدی نشده است.

رویکرد شهروندان و متولیان به بیمه باید تغییر کند

وی به خسارت و تخریب حدود ۸ هزار واحد مسکونی در این استان نیز اشاره کرد و افزود: حدود۵۲۰ میلیارد تومان به استان اصفهان در پی جاری شدن سیل در برخی شهرستان ها خسارت وارد شده است و در حال حاضر کار مرمت، تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی آغاز شده است.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: بیمه کردن واحدهای مسکونی و تولیدی، تاسیسات و امکانات بخش های مختلف استان مورد توجه قرار نگرفته که لازم است در این زمینه رویکرد شهروندان و متولیان تغییر کند.

استاندار اصفهان درخصوص سرریز شدن سد شور دهاقان واقع در جنوب استان و هدایت آب آن به زاینده رود و اظهارات برخی افراد در فضای مجازی مبنی براینکه این آب باید به سد زاینده رود هدایت می شد، گفت: آب رها شده از سد شور در بالادست سد زاینده رود نبود و برای پیشگیری از خسارت های جبران ناپذیر، این سیلاب به سمت زاینده رود هدایت و با تدبیر مسئولان ذیربط به مادی ها و کانال های کشاورزی روانه شد.

کمک رسانی به سیل زدگان مسئله ای ملی است نه دولتی

آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این نشست با تشکر از کمک رسانی مردم ومدیران این استان به سیل زدگان استانهای گلستان، لرستان و خوزستان، اظهار کرد: این سیل هشداری برای اصفهان بود تا هر چه سریعتر زیرساختهای لازم برای جلوگیری از خسارتهای ناشی از سیل مهیا شود.

آیت الله طباطبایی نژاد کمک رسانی به سیل زدگان را مسئله ملی نه دولتی دانست و و برتداوم کمک های مردمی تاکید کرد.

درپایان این نشست سازمانها وادارات مختلف عملکرد خود را برای کمک به سیل زدگان ارائه کردند و استاندار شرکت آب منطقه ای اصفهان را موظف به آزاد سازی حریم وبستر رودخانه ها، لایروبی وساماندهی مسیل ها کرد.

همچنین اجرای طرح های آبخیز داری به منابع طبیعی، تعریض رودخانه و بازکردن دهانه رودخانه ها با شهرداری ها وتوسعه بیمه کشاورزی و مسکن به سازمان جهاد کشاورزی و مسکن و شهر سازی واگذار شد .

کد خبر 372318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.