آسیب ۲۰۰ مسکن مددجویان بهزیستی در سمیرم/توجه به نیازهای روانی در حوادث ضروری است

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در سیل منطقه سمیرم حدود ۲۰۰ مسکن از مددجویان تحت پوشش بهزیستی دچار آسیب شده که از این تعداد ۱۳ منزل خسارت کامل دیده است.

مرضیه فرشاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص خسارات سیل به مسکن مددجویان بهزیستی در منطقه سمیرم اظهار کرد: در بازدید از واحدهای مسکونی توانخواهان خسارت دیده بهزیستی جمع بندی‌های نهایی نشان داد که حدود ۲۰۰ مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی سمیرم دچار آسیب شده‌اند که از این تعداد ۱۳ منزل خسارت کامل دیده است.

وی با اشاره به همکاری مسئولان محلی برای کمک به این خانواده‌ها افزود: در بازدید میدانی در یک تعامل بین بخشی مشکل این ۱۳ خانوار برطرف و مقرر شد با تعامل فرمانداری، اداره مسکن و شهرسازی و بهزیستی این افراد از محل پروژه‌های مسکن شهرستان به سرعت صاحب خانه شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: علاوه بر کمک و تسهیلات دولت در خصوص خسارت‌دیدگان در سیل، زلزله و بارش‌های اخیر، سازمان بهزیستی نیز ۱۰۰ میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض به مددجویان خسارت دیده پرداخت می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نیازهای روانی افراد در حوادث طبیعی تصریح کرد: در حوادثی همچون سیل در کنار توجه به نیازهای معیشتی و اقتصادی مردم باید به نیازهای روانی، اجتماعی آنها توجه ویژه‌ای داشت.

فرشاد فعالیت اورژانس اجتماعی در چنین موقعیتی را ضروری دانست و افزود: از ابتدای حادثه سیل اخیر تیم‌های محب و اورژانس اجتماعی بهزیستی در استان‌های مختلف کشور بر اساس وظیفه ذاتی خود با حضور به موقع به دنبال مدیریت مسائل روانی ناشی از سیل در راستای کاهش آسیب و حفظ سلامت روان جامعه هدف هستند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه مداخلات به موقع و همدلی بین مردم و مسئولان باعث ارتقای سلامت اجتماعی در جامعه خواهد بود اظهار کرد: قطعاً با افزیش این نوع همدلی‌ها می‌توان تمام بحران‌های موجود در جامعه را مدیریت کرد.  

کد خبر 372310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.