۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
برگزاری نمایشگاهی برای معماران

سوم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معماری ایرانی است و به همین مناسبت در گالری هرمس نمایشگاهی از آثار هنرجویان و دانش آموزختگان معماری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین نمایشگاه "اسکیس، راندو و کروکی بناهای تاریخی اصفهان" در روز سی‌ام فرودین ماه تا پنجم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. مدیر گالری هرمس درباره این نمایشگاه به ایمنا گفت: در تقویم روز سوم اردیبشهت ماه روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معماری ایران نامگذاری شده است. به همین مناسبت برنامه ریزی شد تا نمایشگاه اسکیس، راندو و کروکی بناهای تاریخی اصفهان با استفاده از آثار دانشجویان و اساتید رشته معماری برگزار شود.

محمدعلی فرخ‌نژاد با اشاره به اهداف برگزاری گالری اظهار کرد: همیشه در گالری‌های اصفهان آثار در حوزه هنرهای تجسمی مانند نقاشی، طراحی و خوشنویسی دیده می‌شود و کمتر می‌بینیم که هنرجویان معماری و معماران آثارشان را در این حوزه کاری به نمایش بگذارند. رویکرد مهندسی معماری بر بخش هنری آن غالب شده و به همین دلیل بیشتر هنرجویان و هنرآموختگان معماری وارد فضاهای عمرانی و مهندسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه سعی داریم در بخش هنری معماری پیشگام و فعال باشیم افزود: یک بُعد مهم معماری، هنر و بخش آرتیستی آن است. با برگزاری این نمایشگاه سعی داریم معماران را به فضای گالری‌ها دعوت کنیم تا در این فضا حضور پررنگ‌تری داشته باشند و  هنر خود را ارائه دهند.

مدیر گالری هرمس در پایان خاطر نشان کرد: فراخوان نمایشگاه "اسکیس، راندو و کروکی بناهای تاریخی اصفهان" اعلام شده و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۵ فروردین‌ماه ارسال کنند. داوری و انتخاب آثار بر عهده دکتر آرتور امید آذری است و امیدواریم بتوانیم آثار موجهی را انتخاب و در گالری هرمس به نمایش بگذاریم. در حال حاضر در تلاش برای اطلاع رسانی و جمع آوری آثار هستیم.

کد خبر 372306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.