تخلیه ۵۰۰ منزل در خرم آباد از سیلاب در یک روز/ادامه امدادرسانی شهرداری در معمولان و پلدختر

‌شهردار اصفهان گفت: ممکن است اقدامات مدیریت شهری تا چند سال اثرات خود را نشان ندهد اما نباید به‌خاطر جوسازی‌ها آن را کنار بگذاریم زیرا ممکن است در یک اتفاق مانند سیل اخیر مشخص شود که شهر تا چه میزان تاب‌آوری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در ایام نوروز به‌طور ناشناس در میان مردم رفتم و با مسافران گفت‌وگو کردم؛ صحبت های آنها، نتایج نظرسنجی‌های اخیر مبنی بر  رضایت مسافران از میزبانی اصفهان را تایید می‌کرد.

وی با بیان اینکه بازگشایی زاینده‌رود استقبال بالای  شهروندان و مهمانان را به دنبال داشت، افزود: قبل از نوروز پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی گردشگران را از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را انجام داده بودیم و همکاری‌های نظام‌مند و دقیق آموزش و پرورش، پلیس راهور، نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و قضایی، بنگاه‌های املاک و دیگر دستگاه‌ها ظرفیت‌ها را برای این افزایش ۵۰ درصدی فراهم کرده بود.

افزایش ۲۰ درصدی گردشگران در پنج روز نخست نوروز

شهردار اصفهان با بیان اینکه در پنج روز نخست سال نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش گردشگر را در اصفهان شاهد بودیم، تصریح کرد: پس از آنکه پنج روز از سال گذشت به‌خاطر شرایط آب‌وهوایی حاکم بر کشور، جذب گردشگر در اصفهان مانند دیگر شهرهای کشور دچار ضعف شد با این حال نسبت به سال گذشته اصفهان نزدیک به پنج درصد افزایش گردشگر را تجربه کرد.

وی با تاکید بر اینکه همواره شورای شهر بر تاب‌آوری شهری تاکید داشته و در اتفاقات اخیر این امر به خوبی اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: ممکن است اقدامات مدیریت شهری تا چند سال اثرات خود را نشان ندهد اما نباید به‌خاطر جوسازی‌ها آن را کنار بگذاریم زیرا ممکن است در یک اتفاق مانند سیل اخیر مشخص شود که شهر تا چه میزان تاب‌آوری دارد.

نوروزی با بیان این که چهارشنبه آخرسال و ۱۳ فروردین را بدون حادثه پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: تحقق این امر به‌خاطر مدیریت و اطلاع‌رسانی مناسبی بود که توسط شهرداری و دیگر دستگاه‌ها اتفاق افتاد و همچنین نتیجه تلاش شبانه‌روزی مدیرانی بود که بدون مرخصی انجام وظیفه کردند.

وی اضافه کرد: ستاد استقبال در همه ورودی‌های شهر، نیروهای اطلاع‌رسانی حاضر در سطح شهر، دوچرخه‌سوارانی که در بافت قدیمی اصفهان مسافران را راهنمایی می‌کردند و مترو که ۵۶۰ هزار نفر را در نوروز جابه‌جا کرد، رضایتمندی بالای مسافران و شهروندان را درپی داشت.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در نوروز امسال سامانه اینترنتی رزرواسیون کار خود را با رزرو ۲۰۰ منزل شروع کرد، افزود: ۸۴ درصد مردم از ناوگان تاکسیرانی اعلام رضابت کردند که باید از این بابت از تمام رانندگان تشکر کنم.

اقامت یک میلیون و ۲۵۸ هزار نفر در ایام نوروز در اصفهان

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۵۸ هزار نفر در ایام نوروز در اصفهان اقامت کردند، ادامه داد: محور و مدیریت تمام امور مربوط به اقامت مسافران شهری با شهرداری بوده اما از تمام دستگاه‌ها برای یاری رساندن به مسافران که شرایطی را فراهم کردند تا آنان سفری آسوده را تجربه کنند، تشکر می‌کنم.

نوروزی با بیان اینکه فعالیت‌های خود را در سال گذشته با همکاری شورای شهر با موفقیت پشت سر گذاشتیم، توضیح داد: سنجش اعمال شهرداری میزان بالای رضایتمندی مردم را نشان می‌دهد؛ پرداخت حقوقی که چند ماه به تاخیر افتاده بود، پیگیری و فعال شدن تمام پروژه‌ها، کاهش مدت زمان صدور پروانه و پایان کار و برنامه ریزی بودجه در سال پیش رو کارنامه شایسته‌ای را برای شهرداری اصفهان تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه با وجود خشکسالی موجود در شهر، هیچ گردشگری نیست که از فضای سبز شهری رضایت نداشته باشد، تصریح کرد: امیدوارم در سال ۹۸ که همه از سختی‌های بیشتر آن سخن می‌گویند با تعامل بیشتر بتوانیم سختی‌ها را پشت سر بگذاریم و سال ۹۸ را سال رقابت پذیری با شهرهای دیگر کشور و دنیا قرار دهیم.

زمینه گفت‌وگو با دیگر استان‌ها برای حل مشکلات را بازکردیم

شهردار اصفهان همچنین در خصوص اعزام تیمی از شهرداری اصفهان برای امدادرسانی به سیل زدگان استان لرستان اظهار کرد: فعالیت شهرداری اصفهان در لرستان می‌تواند الگویی برای دستگاه‌های دیگر باشد.

نوروزی با بیان اینکه پس از رسیدن به خرم آباد، اولین جلسه با استاندار لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه در خصوص حمایت‌های مردم و مدیریت شهری اصفهان برای کمک به مردم سیل زده لرستان صحبت شد. صبح روز ۱۳ فروردین و قبل از حضور خرم آبادی‌ها نیروهای خدوم اصفهان به صحنه آمدند و تا شب حدود ۵۰۰ خانه را از سیلاب و گل و لای آزاد کردند و سیلابها را تخلیه و اقدامات ارزنده‌ای انجام دادند.

نوروزی اضافه کرد: افتخار می‌کنیم که با اراده‌ای مبتنی بر رفتار ایثارگرانه اصفهانیها در این استان حضور یافتیم و توانستیم بار دیگر حمایت مردم این شهر از مردم ایران را به همگان نشان دهیم.

وی افزود: شهرداری اصفهان توانست به عنوان نماینده همه استان اصفهان در مناطق سیل زده لرستان حضور یابد و با تمام قوا و امکانات راه گفت‌وگو برای حل مشکلات دیگر را باز کند و بار دیگر نقطه قوت ایثار و جانبازی اصفهانیها را به همه ایرانیان نشان دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه با بیش از ۵۰ نیرو و امکانات برای تخلیه سیلاب‌ها و مسیلها در استان لرستان حضور داریم، افزود: در حال حاضر نیروهای شهرداری اصفهان در خرم آباد هستند و قرار است در شهرهای معمولان و پلدختر نیز خدمت کنند.

وی در خصوص شعار سال مبنی بر "رونق تولید" نیز اظهار کرد: سیاست ما این است که در خریدها و تامین مایحتاج شهرداری تا جایی که امکان دارد از تولیدات داخلی استفاده کنیم، اما در برخی جاها ناگزیریم از تولیدات خارجی استفاده کنیم، اما فرهنگ استفاده از تولید داخلی را اشاعه خواهیم داد.

کد خبر 372290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.