جواد شعرباف در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رویکردهای اصلی قطارشهری در سال ۹۸ اظهار کرد: در سال گذشته تلاش زیادی برای بهبود شرایط مالی سازمان قطارشهری اصفهان از سوی شهرداری اصفهان صورت گرفت و با تعامل انجام شده، بخش قابل توجهی از بدهیها تسویه شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه در خط یک نیز اتفاقات مالی خوبی صورت گرفت و تکمیل بخشهای باقیمانده در دستور کار قرار گرفته است.
مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به اتفاقات مالی پایان سال گذشته، تصریح کرد: تلاش بسیاری برای تزریق مالی به پیمانکاران خط یک و دو قطار شهری از سوی سازمان و شهرداری انجام شد.
وی گفت: چشمانداز خوبی برای خطوط یک و دو قطارشهری اصفهان دیده میشود و تلاش این است که خط دوم قطارشهری اصفهان مثل خط یک دچار وقفه نشود.
شعرباف با اشاره به فعالیت متروی اصفهان در ایام نوروز ادامه داد: بسیار خرسندیم که در نوروز امسال استفاده مردم از مترو بیشتر شده؛ استقبال مردم باید باعث شود که خط دو و سایر خطوط مترو با قدرت پیش رود.
وی با بیان اینکه همه باید برای تکمیل هرچه سریعتر خط دوم متروی اصفهان تلاش کنند، تصریح کرد: توان فنی سازمان قطارشهری اصفهان برای تکمیل خط دوم قطارشهری اصفهان و سایر خطوط بالا بوده و تنها دغدغه موجود در این زمینه، دغدغه مالی است.
مشاور عالی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: توانمندی سازمان قطارشهری اصفهان بسیار خوب است و از نظر فنی، قراردادی و حقوقی، پشتیبانی و نوع پرداختها شرایط خوبی وجود دارد و برای اجرای همزمان خطوط دو و سه و توسعه خط یک، حمایتهای مدیریت استان و شهری مورد نیاز است.
وی ادامه داد: امروز نیروهای متخصص در سازمان قطارشهری اصفهان برای انتفاع مردم در تلاش هستند و این نیروهای متخصص، سرمایه سازمان قطارشهری اصفهان و کشور هستند.
شعرباف با تأکید بر ضرورت حمایت مدیران استان و مدیران شهری از ساخت خطوط مترو، افزود: مترو ستون فقرات شهر اصفهان است و جابه جایی روزانه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر مسافر، نشاندهنده اهمیت قابل توجه این پروژه بوده و هست.
وی اضافه کرد: قطارشهری اصفهان از ابعاد مختلف اعتباری، مدیریتی و فنی، پروژه نخست استان اصفهان است و بدونشک با همدلی و همراهی و نگاه روبه جلو، میتوان افقهای روشنی را برای این پروژه دید.
نظر شما