حمایت از آژانس امدادرسانی فلسطینی‌ها باید ادامه یابد

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز شنبه در بازدید از اردوگاه آوارگان فلسطینی «بقعه» در اردن بر ضرورت حمایت مالی از آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، گوترش در بازدید از یکی از مدارس اردوگاه  آوارگان فلسطینی «بقعه» در اردن بر اهمیت تداوم حمایت مالی از خدمات حیاتی که آنروا به میلیون ها آواره فلسطینی در کرانه باختری، قدس شرقی، غزه، اردن، لبنان و سوریه ارائه می کند تاکید کرد.

آمریکا شهریورماه ۹۷ با هدف فشار بر گروه های فلسطینی برای قبول بازگشت به میز مذاکرات سازش، بخش بیشتری از کمک مالی خود را به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) مسدود کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه گفت: صحبت ها و روایت های آوارگان را شنیدم که از یک سو شجاعت و قدرت آن ها را نشان می داد و از سوی دیگر نگرانی های آن ها از آینده را تداعی می کرد.

اردوگاه بقعه در شمال پایتخت اردن قرار دارد و ۱۲۰ هزار آواره فلسطینی در این اردوگاه زندگی می کنند. آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی سال ۱۹۴۹ برای کمک و حمایت از آوارگان فلسطنیی در پنج منطقه شامل اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری و نوار غزه شکل گرفت.

کاخ سفید در واقع با کاهش کمک خود به آنروا، به تنش ها در فلسطین دامن زده و صلح در این کشور را به خطر می اندازد. قطع کمک های واشنگتن به آنروا پس از آن صورت می گیرد که با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای و نهادهای بین المللی مانند اتحادیه اروپا، دولت ترامپ ۱۴ می ۲۰۱۸ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) سفارت کشورش را از تل آویو به قدس اشغالی انتقال داد.

کد خبر 372279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.