۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
وضعیت بحرانی مصرف پلاستیک در کشور

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفته است سازمان محیط زیست برای منع استفاده از کیسه های پلاستیکی باید لایحه ای را تدوین کند.

به گزارش ایمنا،‌ مهرداد بائوج لاهوتی به "خانه ملت" گفته کشورهای جهان سوم مصرف پلاستیک را ممنوع کرده اند اما همچنان در کشور ما این مهم مورد بی توجهی قرار دارد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی تاکید کرده محیط زیست باید به منع استفاده از کیسه های پلاستیکی توجهی جدی داشته باشد و درحالی که تمامی کشورهای دنیا استفاده از کیسه های پلاستیکی را ممنوع کرده اند این سیاست باید توسط محیط زیست کشور نیز دنبال شود.

وی تاکید کرده مصرف پلاستیک در کشور در حال افزایش است بدون اینکه اغلب مردم به این مهم برسند که چه آثار مخربی را برای محیط زیست و سلامت مردم به همراه دارند؛ برای کاهش مصرف پلاستیک می طلبد سیاست های تشویقی و حمایتی مناسب از سوی دولت در دستور کار قرار گیرد و همچنین برای تولیدکنندگان مشاغل جایگزین پیش بینی شود.

لاهوتی یادآور شد: به طور قطع برای کاهش مصرف پلاستیک و کیسه های پلاستیکی اراده لازم باید در محیط زیست ایجاد شود و با توجه به وضعیت بحرانی مصرف پلاستیک در کشور وقت آن رسیده که ارائه کیسه های پلاستیکی در تمامی فروشگاه ها و مغازه ها ممنوع شود.

کد خبر 372273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.