تاب آورکردن شهرها بیمه دائمی برای جامعه است

شهردار اصفهان با اشاره به بلایای طبیعی ابتدای سال ۹۸ که بسیاری از شهرهای کشور را درگیر خود کرد، گفت: بارش‌های امسال با تدبیر صحیح می توانست به یک نعمت بزرگ برای کشور تبدیل شود، اما گاهی بی تدبیری و پیش بینی نکردن اصولی کارها می‌تواند این نعمات بزرگ را به یک نقمت تبدیل کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان عمران شهرداری و درگردهمایی پرسنل این سازمان با اشاره به لزوم تاب آوری شهرها، تصریح کرد: برخی عنوان می کنند چرا سخت گیری های بی مورد در خصوص اصول شهرسازی و تاب آور کردن شهرها انجام می‌شود در حالی که نتیجه این سخت گیری ها ممکن است۲۰ یا ۵۰ سال آینده خود را نشان دهد. تاب آوری در صورتی که به شکل صحیح و اصولی رعایت شود می‌تواند بیمه دائمی برای جامعه و شهرها باشد.   

وی اضافه کرد: مجموعه شهرداری اصفهان به سهم خود توانست به هنگام و در حساس‌ترین لحظه در خرم آباد حضور موثر پیدا کند. نیروهای آتش نشان، خدمات شهری و بخش های مختلف شهرداری اصفهان در این شهر با حضور خود به خوبی درخشیدند، ماشین آلات شهرداری تا حدی که نیاز بود در استان لرستان و مناطق سیل زده مستقر شدند و در همان روز اول ۴۰۰ خانه و مغازه از آب گرفتگی نجات پیدا کرد.

شهردار اصفهان از درخشش شهرداری در بسیاری از عرصه ها در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی بسیار در کشور خبر داد و افزود: در حوزه تامین مالی و جذب بودجه‌ها، پرداخت حقوق ها و دیون و تسویه با بانک ها شهرداری اصفهان به خوبی عمل کرده و از بسیاری از شهرها جلوتر است همچنین در گزارش کلانشهرها شهرداری اصفهان در حوزه مالی از همه شهرهای ایران جلوتر و با برخی از شهرها نیز تفاوت زیادی دارد.

نوروزی با بیان اینکه در حوزه عمرانی از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید شهرداری، با چالش های بسیار بزرگی مواجه بودیم، گفت: سازمان عمران مجبور به تعدیل نیرو بود چراکه چندین ماه پرداخت حقوق ها دچار مشکل شده بود و انبوه پروژه‌های بر زمین مانده این سازمان را دچار چالش های بزرگی کرده بود، اما امروز با کمک پرسنل سازمان عمران و سایر دست اندرکاران در شهرداری، پروژه‌های عمرانی رونق پیدا کرده است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: تا قبل از عید طبق گزارشات واصله شش تا هفت درصد از جدول زمانبندی پروژه‌ها جلوتر بودیم البته انتظار داریم مدیران برخی وقفه‌هایی که در ایام نوروز اتفاق افتاد را جبران کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نخستین کلنگ زنی شهرداری در سال جدید پروژه تقاطع غیرهمسطح نصف جهان جنب کارخانه قند است، افزود: در اولین فرصت باید شرکت عمران کار را با سرعت آغاز کند چراکه به مردم قول داده‌ایم.

نوروزی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از اقدامات در زمان بسیار کم و با هزینه پایین به اتمام می‌رسید، گفت: هیچ پروژه‌ای نباید آغاز شود مگر اصولی و حساب شده؛ چه کسانی تصمیم گرفته بودند پل اشکاوند را بدون رفع مسائل حقوقی و رضایت مردم اجرا کنند تا مدیریت شهری امروز مجبور باشد رضایت مردم و کسانی که مدعی زمین‌های آنجا هستند را با قیمت بالا حاصل کند، پس اگر امروز مسائل اجتماعی شهری را در نظر نگیریم و مسائل روان شناسی و جامعه شناسی را در کنار علوم فنی و مهندسی قرار ندهیم، نتیجه مورد نظر که همان رضایت مردم است حاصل نمی شود.  

تمام پروژه های شهر فعال است

ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه تمام پروژه‌های موجود در شهر اصفهان فعال است، اظهار کرد: درصد جذب بودجه عمرانی شهر اصفهان در سال ۹۷ حدود ۲۳ درصد بوده که تحقق این مهم به دلیل حدود ۵۰ درصد بودجه خالص عمرانی شهرداری سهم قطار شهری است.

وی تصریح کرد: تعداد ۴۸ درصد کل اقدامات عمرانی که در شهر اصفهان انجام شد توسط سازمان عمران شهرداری بود که امیدوارم با امکانات و نیروهای متخصصی که در این سازمان وجود دارد برند خاص پروژه های عمرانی برای شهر اصفهان حفظ شود.    

وی اضافه کرد: از چهار هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان بودجه شهرداری اصفهان در سال ۹۸ حدود دو هزار و۸۷۰ میلیاردتومان بودجه عمرانی شهرداری اصفهان است که هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان آن خالص عمرانی در قالب ۸۴۴ پروژه بوده و امیدواریم با سیاست‌هایی که سال گذشته انجام و بستری که فراهم شد بتوانیم ۴۰ تا ۵۰ درصد این بودجه را جذب کنیم.  

به گزارش ایمنا، در این آیین از زحمات حمیدرضا فرهنگ تقدیر و اصغر کشاورز راد به عنوان مدیرعامل جدید سازمان عمران شهرداری اصفهان معرفی شد.

کد خبر 372249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.