هیچ خبری از گوزن‌های سیل‌زده خوزستان در دست نیست

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست در پی گم شدن ۲۰ رأس گوزن به علت سیل در خوزستان گفت: هنوز هیچ خبر جدیدی از گوزن‌های گم‌شده در دست نیست و تنها نقطه امیدواری آن است که هنوز لاشه‌ای پیدا نشده است.

به گزارش ایمنا، مجید خرازیان ضمن تأیید خبر گم شدن گوزن‌های زرد در استان خوزستان اظهار کرد: چند شب پیش، بر اثر وقوع سیل، سرمحیطی بانی میانرود که "سایت تکثیر و پرورش گوزن" نیز در آنجا واقع شده بود، تخریب شد و زیر آب رفت. بنا به اظهار اداره کل محیط زیست استان خوزستان، بالغ بر ۲۰ رأس گوزن در این سایت وجود داشت که سیل آن‌ها را هم با خود برده است و هنوز هیچ خبری از آنها نیست.

وی با تاکید بر پایش‌های انجام‌شده به منظور پیدا کردن گوزن‌ها گفت: دستور داده‌ایم که وضعیت گوزن‌ها به‌سرعت بررسی شود و حتی‌المقدور اداره کل محیط زیست استان خوزستان بتواند از بالگرد برای پایش منطقه استفاده کند البته تاکنون خوشبختانه لاشه‌ای پیدا نشده است و با توجه به اینکه گوزن، شناگر قابلی است، امیدواریم که از خطر سیل جان سالم به در برده و به بیرون از سایت و زیستگاه منتقل شده باشد.

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست تاکید کرد: اگر گوزن‌ها توانسته باشند خود را از سیل برهانند و به جای امنی برسانند، امیدواریم به زیستگاه طبیعی خود در دز و کرخه "تنها زیستگاه مادری گوزن" رسیده باشند البته این امید به دلیل قدرت سیل و گل‌آلودگی آن خیلی قوی نیست و حداقل امیدواریم کمترین تلفات را داشته باشد.

کد خبر 372220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.