۱۲۰ واحد مسکونی در اختیار سیل‌زدگان سمیرم قرار می‌گیرد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۲۰ واحد مسکونی درحال ساخت در اختیار سیل زدگان سمیرم قرار داده می‌شود، گفت: تسهیلات بازسازی مسکن روستایی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان هم اکنون در همه روستاهای خسارت دیده استان آماده پرداخت به مردم است.

غلامحسین خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها از بارندگی‌های هفته گذشته در استان اصفهان به  شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر و نایین وارد شده‌است، اظهار کرد: در ۲۲ شهرستان استان اصفهان به دلیل بارندگی‌های شدید خسارت هایی به واحدهای مسکونی روستایی وارد شده است. در مجموع حدود ۳۷۰ واحد تخریب شده و باید مجدد احداث شود که بیشتر آنها نیز در محله قدیمی کوشک و قلعه سمیرم قرار دارد.

وی افزود: بیشتر واحدهای خسارت دیده در اثر بارندگی در روستاها به تعمیر نیاز دارد و از این جمله نزدیک به چهار هزار و ۲۰۰ واحد در حال ارزیابی است، واحدهای مسکونی در ۲۲ شهرستان اصفهان نیز همچنان در حال ارزیابی است و نتایج به مدیریت بحران استانداری اعلام می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان سمیرم برای ۷۰ خانواده، خانه اجاره شده است تا بازسازی منازل آنها انجام شود، گفت: تعدادی از واحدهای آسیب دیده در این شهرستان در بافت فرسوده قرار دارد. با توجه به اینکه بنیاد مسکن اصفهان تعدادی واحد در حال ساخت در سمیرم دارد پیشنهاد داده‌ایم مردم با استفاده از تسهیلات حوادث، در این واحدها ساکن شوند.

خانی با اشاره به اینکه  ۱۲۰ واحد در حال ساخت در اختیار مردم گذاشته می‌شود، افزود: تسهیلات بازسازی مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد در روستاهای اصفهان آماده پرداخت به مردم است.

شهر پلدختر در وضعیت مناسبی قرار ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شهر پلدختر بیش از سه هزار واحد تجاری و مسکونی خسارت دیده‌ و سیل و آبگرفتگی شدید در این شهر وجود دارد، گفت: از روز ۱۳ فروردین‌ماه امسال در این شهر مستقر شده‌ایم و به کمک سایر استان‌ها و ماشین‌های سنگینی که به این شهر فرستاده شده به صورت  شبانه روزی در حال تمیز کردن شهر و برداشتن گِل و لای برای تسهیل عبور و مرور هستیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: شهر پلدختر در وضعیت مناسبی قرار ندارد اما مردم لرستان پای کار ایستاده اند و به خوبی به مسئولان کمک می‌کنند، مردم سیل زده در منازل شهرهای لرستان توسط مردم اسکان داده شده‌اند و دستگاه‌های امدادرسان نیز همگی در حال کمک به مردم است.

خانی با بیان اینکه در پلدختر به تانکرهای آتش نشانی نیاز است تا خیابان ها شست و شو داده شود، گفت: شهرداری اصفهان نیز چند دستگاه بیل به پلدختر ارسال کرده است که امروز به دست ما خواهد رسید.

واحدهای تعمیری در سرپل ذهاب به اتمام رسید

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در شهر سر پل ذهاب خاطر نشان کرد: در این شهر سه ستاد از اصفهان، مازندران و خراسان رضوی مستقر شدند؛ استان اصفهان ۱۲ هزار واحد تعمیری داشت که به اتمام رسیده و مردم در این منازل ساکن شده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سرپل ذهاب احداث سه هزار واحد مسکونی به بنیاد مسکن استان اصفهان سپره شده بود، گفت: این پروژه ها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه به اتمام برسد.

خانی با بیان اینکه بخش زیادی از این واحدهای مسکونی دو یا سه طبقه و بزرگ است و دلیل به اتمام نرسیدن این پروژه‌ها نیز هزینه‌های زیاد آن است، افزود: در ساخت این واحدها آهن آلات و میلگرد با قیمت پایه کارخانه در اختیار مردم قرار گرفته و آوار برداری، نخاله برداری و تخریب واحدها به صورت رایگان انجام شده است، هزینه‌های پروانه ساخت توسط دولت و هزینه‌های ساخت، تهیه نقشه و نظام مهندسی نیز توسط بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون در مجموع حدود ۲۰میلیون تومان به غیر از هزینه‌های بلاعوض به مردم تعلق گرفته و پرداخت شده است.

کد خبر 372219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.