بارش برف در غرب اصفهان/جو تا سه روز آینده ناپایدار است

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به گذر متناوب امواج ناپایدار بر روی استان طی سه روز آینده، گفت: امروز شنبه در برخی مناطق رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و در مناطق غرب و جنوب استان احتمال بارش برف وجود دارد.

حجت الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی همچنان بیانگر گذر متناوب امواج ناپایدار بر روی استان طی سه روز آینده است، اظهار کرد: بر این اساس طی سه روز آینده وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به‌صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، بارش باران و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز شنبه در برخی مناطق رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و در مناطق غرب و جنوب استان احتمال بارش برف وجود دارد.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه میانگین دمای هوا در اکثر مناطق استان همچنان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بر این اساس بیشینه و کمینه دما در کلانشهر اصفهان به ترتیب ۲۴ و پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر طی ۲۴ ساعت آینده خواهد بود.

علی‌عسگریان اضافه کرد: در این بازه زمانی خور و بیابانک با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و بویین و میاندشت با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد خنک ترین مناطق استان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در پی بارش‌های شامگاه گذشته بیشترین بارش از داران با میانگین ۱۳.۷ میلی‌متر به ثبت رسیده است، گفت: براین اساس میزان بارش‌ها در سایر شهرهای استان از جمله سمیرم با میانگین بارش ۱۲ میلی‌متر، چادگان با ۱۰ میلی‌متر، بویین و میاندشت با ۹ میلی‌متر، فریدونشهر با ۸.۷ میلی‌متر ، خوانسار با ۸.۶ میلی‌متر، میمه ۵.۸ میلی‌متر، کاشان چهار دهم میلی‌متر، زرین‌شهر سه میلی‌متر، نطنز۳.۳ میلی‌متر، نجف آباد ۲.۲ میلی‌متر و مبارکه دو میلی‌متر بوده است.

وی افزود: شب گذشته در کلانشهر اصفهان نیز ۶.۶ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

کد خبر 372214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.